• Spinner

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Jag har fått min mammas fina ring i vitguld om jag vill ha den men jag blir lite osäker på hur den passar ihop med min förlovningsring i guld. Vad tycker ni? hur skulle ni ha kombinerat ringen?

• Spinner

från sidan.. den är lite för stor just nu men det  skulle vi ju fixa till förstås

• Spinner
    Skeden skrev 2013-11-01 20:36:03 följande:
    Spinner: Jag tycker definitivt att du ska köra på din speciella kombo. Dels tycker jag att det är fint att blanda olika guldfärger och dels är det ju jättefint med en ring som betyder så mycket på flera olika sätt. :)
    har funderat och provat lite olika kombinationer men sen slog det mig att jag nog vill behålla mammas ring med just den betydelsen. Att jag kan titta på den och det då bara är min mor och att den inte har något med mitt äktenskap att göra :) Så den får jag ha på höger hand när det är dags och så hittar jag en vigselring som matchar min förlovningsring istället!
  • Spinner

Tror jag har hittat min kombination! Blev helt kär när jag provade dessa ringar. Hade tänkt ha den inre som förlovningsring (har en annan nu, slät och tunn) och halvalliansen som vigselring. Stör det att skenorna är olika kupade? Enstensringen är helkupad medan vigselringen är halvkupad. Borde båda ha samma typ av skena?

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013