Inlägg från: Julibrud 2014 |Visa alla inlägg
  • Julibrud 2014

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

KarroBrun skrev 2013-11-06 20:38:49 följande:
    Lurigt det här med att ladda upp bilder, men lyckas få till en iallafall Tungan ute

Vi förlovade oss i samband med frieriet 1/10 -13, så då köptes alla ringarna samtidigt.
    Den smala enkla är min förlovningsring, och den med sten är min vigselring (som jag egentligen "får" i oktober 2014).
    Båda är Schalins, skenbredd 2,5 mm var, vitguld, sten på 0,20 carat.
    Supernöjd!

Jag har exakt samma solitärring som du, vitguld och 0,2ct. Jag har den dock som förlovningsring och kommer att ha en helalliansring (Schalins Norrsken Spectra) som vigselring! Den är redan köpt men jag fick bara prova den snabbt innan min m2b gömde den, hoppas han kommer ihåg vart om 8 månader!
  • Julibrud 2014
    Kidneybönan skrev 2013-11-07 09:16:47 följande:
    Åh, så fint! Jag hade från början tänkt mig den solitärringen också men valde en bredare förlovningsring (5mm) och är lite inne på en annan  solitär nu. Jag ångrar lite att jag inte tog en smalare förlovningsring från början, det är svårare att matcha till en så bred ring som jag har. Tycker jag i alla fall. Jag gillar framförallt de raka linjerna på dina ringar, väldigt stilrent och elegant!
    Ett annat alternativ om du har svårt att matcha en vigselring till din breda förlovningsring är ju att gå till en guldsmed och be dem smälta ner den och göra en ny, det guldet bör räcka till både en ny förlovningsring och kanske delar av en vigselring, möjligt att du får köpa till lite.

Då kan du få dem precis som du vill men ändå ha kvar symboliken i att det är samma guld, men en uppdaterad design!
  • Julibrud 2014
    niwen skrev 2013-11-05 15:58:14 följande:
    Vet du hur hög din ring är vid stenen?

Eller generellt ni som valt solitär eller liknande. Jag har kollat på en och kärat ner mig, men det är 7mm hög vid stenen, det känns helt galet. Men det kanske är så det är. Ser inte så hemskt ut på bilden men jaa..

Jättefin ring men jag håller tyvärr med om att det låter helt galet med en så utstående sten! När min m2b friade så hade han inte köpt någon ring, så de första veckorna gick jag med en av min mors gamla ringar med en liknande utstående sten men knappt hälften så hög. Jag blev helt tokig på den! Man kom åt den hela tiden, när man torkade händerna (vilket iaf jag gör förvånansvärt ofta när ag lagar mat) och när man tvättade händerna, drog fingrarna genom håret eller smorde händerna med lotion.

Nu har jag en Schalins Norrsken Skina som nämnt just här ovan, stenen är infattad och jag är väldigt nöjd med den. Jag rekommenderar dig att köpa en billig ring med en likande sten som den ring du tänkt dig, typ på H&M eller Ur&Penn och gå med den i ett par veckor och känna efter om du hade pallat med att ha en sån ring resten av livet.

Lycka till med ringvalet!
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013