Inlägg från: KarroBrun |Visa alla inlägg
  • KarroBrun

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Vi förlovade oss i samband med frieriet 1/10 -13, så då köptes alla ringarna samtidigt. Bild 1: min förlovningsring. Bild 2: ihop med min vigselring (gifter oss oktober 2014). Bild 3: min fästmans ring med mina.

• KarroBrun

Lurigt det här med att ladda upp bilder, men lyckas få till en iallafall Tungan ute

Vi förlovade oss i samband med frieriet 1/10 -13, så då köptes alla ringarna samtidigt.
    Den smala enkla är min förlovningsring, och den med sten är min vigselring (som jag egentligen "får" i oktober 2014).
    Båda är Schalins, skenbredd 2,5 mm var, vitguld, sten på 0,20 carat.
    Supernöjd!

• KarroBrun
    trolldocka skrev 2013-11-07 01:13:35 följande:
    nu måste jag fråga... kan man göra det på något annat sätt? att fria är ju att fråga om man vill gifta sig vilket är lika med att förlova sig? sen om man har alla ringarna eller bara en ring eller ingen ring vid "frieriet"  (beroende på vart man bor i världen och de traditioner som regerar där) spelar väl mindre roll? *förvirrad*
    Jag menar bara att vi inte var förlovade innan, utan blev det vid frieriet (som man såklart blir). Jag formulerade mig kanske lustigt. Så jag hade ingen ring innan, och eftersom vi ska gifta oss ca ett år efter förlovningen så köpte vi alla ringar samtidigt (nu bär jag då alltså bara förlovningsringen).
  • KarroBrun
    Julibrud 2014 skrev 2013-11-07 09:06:41 följande:
    Jag har exakt samma solitärring som du, vitguld och 0,2ct. Jag har den dock som förlovningsring och kommer att ha en
    Kidneybönan skrev 2013-11-07 09:16:47 följande:
    Åh, så fint! Jag hade från början tänkt mig den solitärringen också men valde en bredare förlovningsring (5mm) och är lite inne på en annan  solitär nu. Jag ångrar lite att jag inte tog en smalare förlovningsring från början, det är svårare att matcha till en så bred ring som jag har. Tycker jag i alla fall. Jag gillar framförallt de raka linjerna på dina ringar, väldigt stilrent och elegant!
    helalliansring (Schalins Norrsken Spectra) som vigselring! Den är redan köpt men jag fick bara prova den snabbt innan min m2b gömde den, hoppas han kommer ihåg vart om 8 månader!
    Jag funderade först att göra så jag med, för jag tycker det är så fint med mycket stenar, och speciellt att ha en enstensring som förlovningsring. Men sen när jag provade det så blev det för mycket för min personliga stil. Så tog det enklare alternativet. Haha, ja det får vi hoppas!
    Kidneybönan skrev 2013-11-07 09:16:47 följande:
    Åh, så fint! Jag hade från början tänkt mig den solitärringen också men valde en bredare förlovningsring (5mm) och är lite inne på en annan  solitär nu. Jag ångrar lite att jag inte tog en smalare förlovningsring från början, det är svårare att matcha till en så bred ring som jag har. Tycker jag i alla fall. Jag gillar framförallt de raka linjerna på dina ringar, väldigt stilrent och elegant!
    Tack! Ja det är väldigt mycket jag, gillar enkel och tidlös stil, men ville även ha en diamant.
    Jag valde smala skenor för har ganska korta fingrar jämfört med min handflata. Så ville inte fylla ut hela inre leden på fingret med ringar, om du förstår hur jag menar.
    Angående ditt ringval är jag ju lite partisk, så tycker alternativ 2 eller tre, passar bäst ihop med din förlovningsring.
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013