• jools

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Amanda986 skrev 2013-10-15 09:08:59 följande:
    Hej!

jag har beslutsångets.. Har testat två olika kombinationer men jag kan inte bestämma mig..

Vill höra lite åsikter

Nr 2 helt klart :)
  • jools
    Bride2b skrev 2013-10-21 14:22:48 följande:

Väldigt snygga ringar!! Jag letar vigselring för fullt just nu och är nyfiken på vad det är för carat på din solitär?
    Tack :)
  • jools
    Skeden skrev 2013-10-30 20:52:04 följande:
    Okej, så tydligen funkade det inte att ladda upp från varken mobil eller bärbar dator... Testar från den stationära istället. ;) 

Här kommer förhoppningsvis bilder på ringarna som jag fortfarande är supernöjd med! ;P 

Väldigt fina! Jag blir avundsjuk :)
    Får jag fråga vad det är för carat på mittstenen? Försöker välja vigselring och det är lite svårt att välja storlek, och din ser alldeles lagom ut!
  • jools
    Skeden skrev 2013-10-31 20:18:51 följande:
    Åh tack så mycket, vad glad jag blir!:) 

Det är 0.25 carat på mittstenen, vilket känns lagom och ibland till och med "stort" på mig, eftersom jag har ganska små händer och fingrar. Dessutom glittrar den jättemycket, vilket alltid är trevligt hehe... ;) 

Funderar du på en solitär eller? Kan tipsa om att en kollega till mig har en solitär till vigselring med samma carat som min fast i en halv "bezel set" (vad det nu heter på svenska) och då ser stenen ännu större ut haha!
    Jag hade aldrig gissat att stenen ser större ut med den fattningen!
    Det är ju glittret man vill åt :)

Jag har faktiskt beställt en diamant nu och ska göra ringen så småningom. Så sjukt spännande. Det blev en brilliant på 0.46 och jag tror det blir en bra storlek på mina fingrar!
  • jools
    majblomma skrev 2013-12-18 08:20:02 följande:
    Vad menar du med "snarare fancy eller extremt vit i ett blått ljus"? Skulle färgen H vara fancy colored...? Och talar du om fluorescence? En diamant som är H är inte synligt gulaktig i färgen. H = "near colorless".
    Jag tror, om jag får tala å ellysmoms vägar, för jag tänkte nämligen så: det kan inte vara "riktig, fin diamant" i en ring för 12000 kr även om den är inköpt i USA. Diamanter kostar mer än så, med tanke på caraten. Och då är det naturligt att tänka att det är en diamant som inte har så bra CCCC allternativt en annan slags sten.
    Men det förklarade ju LinaA själv när hon sa att de inte betalade vad den är värd :)

Sedan måste man gå mer åt K för att man ska se om en diamant är mer varm än kall. H-I är fortfarande så vita att man oftast inte kan avgöra det.

Hursomhelst LinaA: din ring är fantastiskt fin!!
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013