Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
Det här är min nya ring, köpt i USA. :D
Det här är min nya ring, köpt i USA. :D
Va roligt att ni tycker den är fin, jag är väldigt nöjd med den. Den är köpt på Sams club i USA. det finns en websida. Vet inte om dom skickar internationellt dock.. Ringen kostade ca 12 000 kr i usa. Här hemma skulle den kosta mkt mer. :)
Vart bor du Lavin?
http://www.samsclub.com/sams/shop/category.jsp?refinementParam=Refinement&rootDimension=1001646&dimGrp102606=1&dimGrp2340016=2&dimGrp4=3&dimGrp31=4&dimGrp100357=5&dimGrp100358=6&dimGrp100360=7&searchCategoryId=1646&altQuery=null&navParam=1001646&searchTerm=&requestType=ajax&interactedWith=customPrice&isRatingSelected=false&selectedSort=Price%20High%20to%20Low&selectedFilter=null&minPrice=500&maxPrice=5000¤tMinPrice=500¤tMaxPrice=10000&lowerPriceRange=500&upperPriceRange=50000&pageView=list&sortKey=p_retail_sort&sortOrder=1&noOfRecordsPerPage=12
Tack.
Diamanter klass
Åh nu ska vi se om jag kommer ihåg detta.
H-I Nära färglös
vs 1- vs2
och rare tror jag det är om jag inte kommer ihåg helt fel.
1,5 carat allt som allt.
Väldigt överraskad av att karl min hittade denna fina ring. Blir mer och mer förälskad i den ju mer jag kollar på den. Är lite ledsen dock då den är en storlek för stor. Och i Usa har de oftast 14 karat på guldet då det håller längre pga diamanternas skull. Så de har verkligen varit svårt att få någon att fixa den för mig.
Har möjligtvis hittat någon som kan fixa den lite mindre åt mig.. Men annars tror jag att vi måste sälja den och beställa en ny vilket känns jätte tråkigt.. :/
Ja jag antog att vilken guldsmed som helst hade kunnat minska men är tydligen hoplöst :/ vill bara lägga mig och gråta åt det..
Majblomma, De förklarar det pga alla diamanter. De är rädda att de kommer att "rucka" på dom och att de så småningom kommer medföra att de lossnar.. Blir rädd när dom lägger ut det på de sättet.. Ja endera måste vi försöka hitta en lösning på detta annars vara försiktig till och med bröllopet i Augusti.. :)
Majblomma: Den är nästan 3 mm för stor.. vi har satt in en liten "brygga" som kommer sitta så länge tills vi har hittat ett allternativ. Vi åker nog ner mot sthlm snart där det finns guldsmeder med laser. :)