• Cesia

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Jag kan inte sluta titta! Mina fina ring som jag blev överraskad med, han har lyckats totalt med att få den som jag vill! Skrattande

• Cesia
    ellysmom skrev 2013-12-19 16:55:22 följande:
    Skitsnygg ring! Jag var inne på en sån själv. Finns en som heter Carolin Princess hos Nordstans Guld i Göteborg. Hur snyggt som helst! Ingen liten sten heller! Jag kommer ha en likande men med en kuddslipad diamant. Kan knappt vänta tills jag får ha den på mig bara! 
    Tack så mycket! Det var nog inte ens ett alternativ och köpa en färdig, jag hade väldigt specifika önskemål på hur jag ville ha den, så jag var så jäkla spänd på att få se hur han fick till det och jag vart INTE besviken! Glad

Så himla fint med kuddfomad diamant med, hade mycket väl kunnat tänka mig det med, men denna passar mig perfekt! Vad kommer du ha för material i den?
  • Cesia
    ellysmom skrev 2013-12-20 18:02:13 följande:
    Precis, det var lite det jag inte gillade heller.
    Nu blier det en modifierad variant och som sagt med en kuddslipad diamant på 0.8ct. Ringen ska vara i vitguld och skenan 3mm bred rundad. Det blir en fyrklosfattning men med klorna på sidorna istället för i hörnena. Vi hoppas kunna framhäva kuddformen mer på så vis. Who knows?
    Jag har en halvallians nu som förlovningsring som är skarp i kanterna med 13 princess-slipade diamanter i. Hoppas på ett personligt och meget piffigt resultat. haha! Det spännande med att specialdesigna är ju att man inte vet hur det blir. Man kan bara drömma. 
    Bra idé där med klorna på sidorna, tror det kan bli jättefint, du måste visa sen!! Skrattande

Kan du inte visa din andra ring med? Jag är väldigt nyfiken på hur det blir med princess-slipade diamanter när dom sitter i en skena, har nämligen en liknande idé för min vigselring men vet inte om jag ska ha princess- eller briljant-slipning!

Men som du säger, det är väldigt kul och skapa något själv efter eget smak och tycke! Tungan ute 
  • Cesia
    ellysmom skrev 2013-12-20 19:34:58 följande:
    Här har vi den.

Jättefin, du har verkligen fått till något eget där! Skrattande

Ska bli spännande och se när då får den andra till med! När gifter ni er?
  • Cesia
    ellysmom skrev 2013-12-20 20:38:17 följande:
    Tack! Fast själva designen är ju rätt vanlig. Kanske lite större stenar än de flesta alliansringar i sverige men va sjutton, jag gillar bling och har inte mycket smycken i övrigt så, jag tänkte att vafasen. Let´s go! haha!

Vi gifter oss på internationella kvinnodagen, den 8 mars. Borgerligt och han tar mitt efternamn. Like a boss.
    Ja du vet med all säkerhet bättre än mig när det kommer till ringar, jag går mest runt i min egen lilla värld, är helt ny i detta och ska planera ett bröllop på 6 månader! Förvånad

Men fin är den i alla fall! Såg även att du skrev att du färgen var River på alla stenarna, hur stora är dom och vart har du köpt dom?

Min sten i förlovningsringen är en River och jag vill gärna ha det i vigselringen med, men det känns som att det är svårt att hitta mindre stenar i så bra kvalitet!  

Kul att du fotar med, kan man hitta ditt "verk" nånstans så man får se? Du kanske rent av vet nån bra fotograf i Stockholmsområdet med du kan rekommendera?

Sorry mycket frågor som jag lämnar här ute, är som sagt ny och har inte koll på hur man kan inboxa varann eller så...Rynkar på näsan 

Vad roligt med 8:e mars, hoppas allt blir bra! Glad 
  • Cesia
    tnoivles skrev 2013-12-19 09:47:12 följande:
    Här är den på fingret, med mobilkameran! 

Jättefin, hur bred är skenan och hur stora är dom mindre diamanterna?

Grattis! Skrattande
  • Cesia
    ellysmom skrev 2013-12-22 09:46:06 följande:
    Min stockholmsidol inom bröllopsfoto heter Anna och driver Smallpigart. Sjukt vass!
    smallpigart.se/

Mina stenar är som sagt 13 st och på sammalagt 0.92ct så 0.07 per styck. De mäter ju då ca 2x2mm.
    Det lite dumma med att ha köpt så bra kvalité på dessa stenar är att nu när jag letat större sten till solitären så ser det mesta lite varmare ut och jag har inte riktigt kunnat förbise det eftersom det inte matchat perfekt.

Men, min guldsmed fick till sist hem en sten på 0.8 ct i samma färg alltså D-E (River) som plötsligt gjorde att allt annat föll bort. De matchar varandra perfekt och med resten av designen såsom kuddslipningen i kombination med rundad skena etc hoppas jag att det ska bli bra.

Jag inboxar dig min hemsideadress.
    Hade gärna plåtat ditt bröllop men är i USA mellan maj och augusti. :-/  
    Tack snälla! Toppen med måtten på stenarna, precis den storleken jag kommer behöva ha! Skrattande

Tack för tipset på fotograf, superfina bilder!
  • Cesia

Ah, fantastiskt! Precis som jag tänkt mig, älskar när stenarna är blottade åt sidorna sådär! 😃 Vad är det för färg på dom, den stora var en River va? Försöker nämligen hitta mindre stenar i den färgen, men verkar lite svårare tycker jag!

• Cesia

Går tydligen inte och citera inlägg från mobilen! 😔 Tnoivles; mitt förra inlägg var till dig, hoppas du ser det!

• Cesia
    ellysmom skrev 2013-12-22 19:45:39 följande:
    Nordstans Guld!
    Kanske får ta och höra av mig dit, kanske kan köpa stenarna därifrån! :)
  • Cesia
    zero skrev 2013-12-23 00:59:01 följande:
    Färg har inget med "kvalitet" att göra. Det är en smaksak.
    Fire,brilliance och scintillation påverkas inte heller (mellan tex D till G som exempel ). Dvs det är alltså omöjligt att se det med det nakna ögat sålänge man inte har utomjordiska skills eller så hehe.
    Däremot är är själva slipningen samt diamantval viktigt för hur mycket "eld" en sten har och inneslutningar kan påverka negativt också beroende på hur pass stora de är och var de är placerade.
    Fick även lära mig av min kära sambo att stenens proportioner tillsammans med slipning påverkar priset och då även utseendet markant! :)
  • Cesia
    SELondonswede skrev 2013-12-24 10:55:19 följande:
    En till som ser lite mer realistisk ut. 

Superfin! Vad tror du att du hade kunnat få istället? Tycker nämligen som att det låter som ett bra pris du betalat, men åter igen som diskussionen går här inne, så mycket mer än färg och inneslutningar som spelar roll! ;)
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013