Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
ellysmom skrev 2013-12-17 23:13:04 följande:
H eller I låter låter inte helt rätt. Då hade den varit varm i färgen, nästan lite gulaktig liksom. Snarare fancy eller extremt vit i ett blått ljus? Men det stämmer inte med priset heller iof för det är ju mycket dyrare.. Vem har sagt att det är så i USA? Angående karaten på guldet alltså? Låter väldigt konstigt att de där skulle ha nån slags "bättre idé" med tanke på vad för smycken som görs och finns rent historiskt i Europa...Hur som helt finfint! Borde inte vilken guldsmed som helst kunna förminska? Jag förminskade min 2 storlekar eftersom vi var dumma nog att förlova oss när jag var höggravid.
Det stämmer också att 14k guld är vanligt i USA. Guld är en mjuk metall och eftersom 14k innehåller mindre guld och mer av andra metaller är det hårdare och vitguldet blir ofta vitare. Men i USA har de ofta nickel i sitt vitguld så man får vara försiktig om man är känslig eller kolla att de mixar med palladium istället för nickel.
Lina Å skrev 2013-12-18 00:52:15 följande:
Ja jag antog att vilken guldsmed som helst hade kunnat minska men är tydligen hoplöst :/ vill bara lägga mig och gråta åt det..