Inlägg från: SELondonswede |Visa alla inlägg
  • SELondonswede

Here here people- play nice. I think that it is important to remember that an enagagement ring is a highly emotional purchase and personally I believe this should be respected. My fiance would have been very upset if his choosen ring had been slated on a forum. Please respect everyones choice and budget - and treat others how you would like to be treated. Ellysmom- perhaps it was not your intention to offend anyone but clearly you did -so a sincere apology would in my opinion have been alot more appropriate. This would have shown that meant no harm, that you are a grown up, and would have been well mannered and constructive. I am afraid that for me, your foul mouthed response (no need for that language) questions your motive. Just an objective reflection. Lina, your ring is truly stunning. Wear it with pride - your man did real good:).

• SELondonswede

Ellysmom- din ring ar underbar! Har last traden om din cushion cut och hoppas att vi far se den med nar det ar dags;) Ville ocksa saga att din manikyr ar grym och att du har jattesnygga fingrar, din ring passar jattefint till din hand. Later jattekonstigt kanske - men nar jag sag bilden tankte jag- shiiiit vad vacker!

• SELondonswede

Ahh vad skoj, ser verkligen fram emot att se den. Forsoker lagga upp en bild pa min forlovningsring men lyckas aldrig riktigt bra. Efter att ha sett dina snygga hander maste jag nog boka tid for manikyr forst bara he he. Min forlovningsring ar en solitar (man gor oftast sa har i UK tydligen) sa jag letar med jakt och lykta efter ett fint band att ha till. Sitter och dregglar over price scope och nu din ring efter inspiration...

• SELondonswede

Ah jag ville med ha 1carat men budgeten tillat inte det tyvarr;). Jag har en 0.8c solitaire rb cut i 18k rose gold. Jag alskar den! Jag laste pa mer om stenar efter att vi kopt den tyvarr sa jag hade nog kunnat fa en storre sten till liknande pris om vi vetat da vad vi vet nu. Men men - ringen ar underbar- for mig iallafall. Kan inte fa upp foton an sa lange men skall forsoka igen. Nu pa jakt efter en halv eller 3/4 eternity eternity som passar till. Forsokte med tiffanys metro men den kanns lite val tunn for everyday use. Jattefin, enkel och elegant ring dock men det blir inte den. Jakten fortsatter

• SELondonswede

Har kommer ett nytt forsok att lagga upp min ring.

Round brilliant cut 0.76c
    Set in a Rose gold 4 prong setting (platinum prongs)
    Tror att det ar en D vs1 men jag skall dubbelkolla detta och aterkomma sa att det inte blir fel:)
    Den ar GIA certifierad, det vet jag ialla fall 
    Vi betalade lite drygt £2700 for ringen men pa f

Tyvarr sa borjade jag lasa in mig pa diamanter efter att ringen koptes sa sakert ar det sa att vi hade kunnat fa mer ring for pengarna. Hur som helst. I love it och i mina ogon ar den lika fantastisk som mannen som givit mig den.

• SELondonswede

Ha Ha Elliesmom, du strattar nog ihjal dig at mina amator forsok att fa till ett fint foto. He he jag bjuder pa den:)

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013