Inlägg från: trolldocka |Visa alla inlägg
  • trolldocka

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

har försökt lägga upp en bild på våra ringar jättelänge nu, bytte till mozilla firefox och nu verkar det fungera mycket bättre, yay!  :)

den större ringen är förlovningsringen :)

• trolldocka

en bättre bild på mina ringar, inte toppenbra men det bästa jag kunde åstakomma med min mobilkamera :)

jag hade ingenting att säga till om utan gubben min designade förlovningsringen själv, så den är helt unik.

• trolldocka
    KarroBrun skrev 2013-11-06 20:14:42 följande:
    Vi förlovade oss i samband med frieriet 1/10 -13, så då köptes alla ringarna samtidigt.
    nu måste jag fråga... kan man göra det på något annat sätt? att fria är ju att fråga om man vill gifta sig vilket är lika med att förlova sig? sen om man har alla ringarna eller bara en ring eller ingen ring vid "frieriet"  (beroende på vart man bor i världen och de traditioner som regerar där) spelar väl mindre roll? *förvirrad*
  • trolldocka
    Sjörå skrev 2013-11-07 07:01:34 följande:
    Ja, man kan göra på andra sätt. Det där är den klassiska tolkningen, att man i samband med frieriet förlovar sig. Nuförtiden är det många som enbart förlovar sig utan att tänka sig att gifta sig i framtiden. Förlovningen visar på så sätt att man hör ihop och tar sin relation till nästa nivå. En förlovning är ju inte juridiskt bindande. Vi förlovade oss utan att tänka på giftemål just då. Därför finns det personer som bär tre ringar. En vid förlovningen, en vid frieriet och en vid vigseln. 
    då måste jag bara fråga, men först känner jag att jag måste förtydliga mig här: jag menar inte att vara spydig eller racka ner på ditt sätt att tänka eller någonting liknande, jag är helt enkelt inte med på hur det skulle gå till,

så du menar att när ni förlovade er: en av er gick ner på knä, frågade den andre om den ville gifta sig utbytte ringar eller gav en ring till tjejen, ni kom överens om att det vore en bra ide och lämnade det därhän....

för att senare upprepa hela proceduren igen när ni känner er redo att gifta er?

jag vet många par som inte gifter sig direkt efter förlovningen utan stannar förlovade för kanske 5-10 år... ganska vanligt idag.... jag har bara inte hört om att man skulle "göra om" frieriet, gå ner på knä, skaffa sig ytterligare en ring, etc när det väl känns som om man vill ta det ytterligare steget och gifta sig...
    KarroBrun skrev 2013-11-07 08:40:49 följande:
    Jag menar bara att vi inte var förlovade innan, utan blev det vid frieriet (som man såklart blir). Jag formulerade mig kanske lustigt. Så jag hade ingen ring innan, och eftersom vi ska gifta oss ca ett år efter förlovningen så köpte vi alla ringar samtidigt (nu bär jag då alltså bara förlovningsringen).
    tack för förklaringen :) då hänger jag med.
  • trolldocka
    RedBride skrev 2013-12-30 15:00:50 följande:

Nu har jag äntligen fått hem min ring, Fedex var precis och levererade den :)

Mittstenen är rund med specifikationerna - Colour I, Clarity VS2 & 0,40 ct.

På skenorna och runt om sitter 50 små runda diamanter med totalt 0,32 ct.

Ringen kommer från 77 Diamonds och jag är så otroligt nöjd, jag älskar den!

otroligt vacker ring! förstår att du älskar den :)
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013