Inlägg från: ellysmom |Visa alla inlägg
  • ellysmom

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Jag har just beställt min vigselring och det blir typ så här ihop med alliansen jag har som förlovningsring. Funderat hit och dit men nu är det bestämt.

• ellysmom
    Lina Å skrev 2013-12-16 01:27:26 följande:
    Det här är min nya ring, köpt i USA. :D

Fint! Och amerikanskt!
    Vad är det för stenar? De känns lite åt det blå hållet?
  • ellysmom
    Lina Å skrev 2013-12-17 22:44:29 följande:
    Tack.
    Diamanter klass
    Åh nu ska vi se om jag kommer ihåg detta.

H-I Nära färglös
    vs 1- vs2
    och rare tror jag det är om jag inte kommer ihåg helt fel.
    1,5 carat allt som allt.

Väldigt överraskad av att karl min hittade denna fina ring. Blir mer och mer förälskad i den ju mer jag kollar på den. Är lite ledsen dock då den är en storlek för stor. Och i Usa har de oftast 14 karat på guldet då det håller längre pga diamanternas skull. Så de har verkligen varit svårt att få någon att fixa den för mig.

Har möjligtvis hittat någon som kan fixa den lite mindre åt mig.. Men annars tror jag att vi måste sälja den och beställa en ny vilket känns jätte tråkigt.. :/
    H eller I låter låter inte helt rätt. Då hade den varit varm i färgen, nästan lite gulaktig liksom. Snarare fancy eller extremt vit i ett blått ljus? Men det stämmer inte med priset heller iof för det är ju mycket dyrare.. Vem har sagt att det är så i USA? Angående karaten på guldet alltså? Låter väldigt konstigt att de där skulle ha nån slags "bättre idé" med tanke på vad för smycken som görs och finns rent historiskt i Europa...

Hur som helt finfint! Borde inte vilken guldsmed som helst kunna förminska? Jag förminskade min 2 storlekar eftersom vi var dumma nog att förlova oss när jag var höggravid.  
  • ellysmom
    Lavin skrev 2013-12-16 19:29:10 följande:
    Köpte du din ring på plats i USA eller via hemsida?
    Den är ooootroligt vacker!
    Jag letar efter en liknande själv men här hemma i Swe så kostar den på tok fär mycket för vår budget... Har du tips på var jag kan kika? Skulle uppskatta det oerhört mycket!! :)
    kolla James Allen, de har mängder av sådana ringar.
  • ellysmom
    jools skrev 2013-12-18 10:54:26 följande:
    Jag tror, om jag får tala å ellysmoms vägar, för jag tänkte nämligen så: det kan inte vara "riktig, fin diamant" i en ring för 12000 kr även om den är inköpt i USA. Diamanter kostar mer än så, med tanke på caraten. Och då är det naturligt att tänka att det är en diamant som inte har så bra CCCC allternativt en annan slags sten.
    Men det förklarade ju LinaA själv när hon sa att de inte betalade vad den är värd :)

Sedan måste man gå mer åt K för att man ska se om en diamant är mer varm än kall. H-I är fortfarande så vita att man oftast inte kan avgöra det.

Hursomhelst LinaA: din ring är fantastiskt fin!!
    Håller med dig i det mesta jools.

Jag jobbar ju dock med färg (fotograf) och har ett väldigt skarpt öga för det där. När Christian visade mig de stenar han tagit hem där den ena var just H så ser man tydligt värmen i den och därför kunde jag helt enkelt inte köpa den. Den såg alldeles för varm (gul) ut. Mycket mycket mer än i den River som jag nu köpt. Men visst, gemene man skulle säkert inte notera det. Jobbar man dock med färger  så ser man sånt. Och speciellt om stenen ska finnas i sammanhanget med stenar av bättre kvalite.

Men som sagt, ringen är superfin för det. Jag undrade bara över stenen, just av den anledningen att de var fina.  
  • ellysmom
    jools skrev 2013-12-18 10:54:26 följande:
    Jag tror, om jag får tala å ellysmoms vägar, för jag tänkte nämligen så: det kan inte vara "riktig, fin diamant" i en ring för 12000 kr även om den är inköpt i USA. Diamanter kostar mer än så, med tanke på caraten. Och då är det naturligt att tänka att det är en diamant som inte har så bra CCCC allternativt en annan slags sten.
    Men det förklarade ju LinaA själv när hon sa att de inte betalade vad den är värd :)

Sedan måste man gå mer åt K för att man ska se om en diamant är mer varm än kall. H-I är fortfarande så vita att man oftast inte kan avgöra det.

Hursomhelst LinaA: din ring är fantastiskt fin!!
  • ellysmom
    Cesia skrev 2013-12-19 10:22:32 följande:
    Jag kan inte sluta titta! Mina fina ring som jag blev överraskad med, han har lyckats totalt med att få den som jag vill! Skrattande

Skitsnygg ring! Jag var inne på en sån själv. Finns en som heter Carolin Princess hos Nordstans Guld i Göteborg. Hur snyggt som helst! Ingen liten sten heller! Jag kommer ha en likande men med en kuddslipad diamant. Kan knappt vänta tills jag får ha den på mig bara! 
  • ellysmom
    Cesia skrev 2013-12-20 13:14:13 följande:
    Tack så mycket! Det var nog inte ens ett alternativ och köpa en färdig, jag hade väldigt specifika önskemål på hur jag ville ha den, så jag var så jäkla spänd på att få se hur han fick till det och jag vart INTE besviken! Glad

Så himla fint med kuddfomad diamant med, hade mycket väl kunnat tänka mig det med, men denna passar mig perfekt! Vad kommer du ha för material i den?
    Precis, det var lite det jag inte gillade heller.
    Nu blier det en modifierad variant och som sagt med en kuddslipad diamant på 0.8ct. Ringen ska vara i vitguld och skenan 3mm bred rundad. Det blir en fyrklosfattning men med klorna på sidorna istället för i hörnena. Vi hoppas kunna framhäva kuddformen mer på så vis. Who knows?
    Jag har en halvallians nu som förlovningsring som är skarp i kanterna med 13 princess-slipade diamanter i. Hoppas på ett personligt och meget piffigt resultat. haha! Det spännande med att specialdesigna är ju att man inte vet hur det blir. Man kan bara drömma. 
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013