Inlägg från: Sandra01 |Visa alla inlägg
  • Sandra01

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Emmalinnea skrev 2013-02-11 11:46:20 följande:
    Nu är mina ringar äntligen klara! hämtade dem i morse! Var tvungen och fota direkt! BILDBOMB!

Hej!

Måste fråga dig igen... Du beställde ju din fantastiska sten från gemsheavenshop, eller hur?

Tycker du att färgen som du såg på datorn, då både bild och film, överensstämmer med verkligheten?

Jag har varit och provat en jättevacker ring med en safir, jag föll pladask för färgen på safiren....

Tänker nu att jag ska beställa en likadan sten från gemstoneheaven och sedan be en smed skapa en ring åt mig... Men, jag är sååå tveksam över vilken färg jag ska våga beställa....

Tänkte att din erfarenhet kan hjälpa mig lite....

• Sandra01

Emmalinnea: Igår beställde jag en sten!!! Wiii vad spännande!!! Den är redan betalad och skickad ifrån dom!
    Ska bli sååå spännande! Velade mellan en lite ljusare och en mörkare. Det blev den ljusa... En safir som är ljust blå/grå/grön.. Hoppas verkligen den faller mig i smaken! :)
    Annars får jag väl kosta på mig fler :)

• Sandra01
    Answan skrev 2013-03-11 16:23:56 följande:
    Det var snabba ryck :). Vi fick ett fantastiskt bemötande när vi var hos henne.
    Snälla berätta om ringarna...
    Är det förlovning+vigsel+morgon gåva du ska ha?
    Sen hans ring under?

är det diamanter? SÅÅÅ vackert!!!
    Måste kolla var hon finns i stockholm!!
  • Sandra01

Ja, jag var där igår och provade! Såååå fint!!!
    Jag provar runt rätt mycket och fotar alla vackra juveler på mitt finger... Sen får jag se vilken jag väljer.
    Men, Elin har verkligen fin design!!!!

• Sandra01
    jolm skrev 2013-03-24 12:19:40 följande:
    Min förlovningsring! En riktigt tunn eternetyring med diamanter runt om.

Helvete vad fin!!!! Tycker verkligen att det är såååå snyggt med stenar runt om plus att den är tunn.

Har du någon plan om vigselring?

Min ring är också rätt tunn och har sedan stenar runt om hela fast på kanten. Velade som 17 om det skulle vara stenar runt hela eller bara där det syntes. Men, ska det vara så ska det vara kände jag! Eternity heter det ju! Eller. ;)

• Sandra01

Jätte Jätte fint!!! Passar underbart fint tillsammans!!!

Hur hittade du ringen i USA? var du där eller via nätet? Vilken hemsida i så fall?

jolm skrev 2013-03-31 22:04:42 följande:
    Nu har jag köpt min vigselring! Det är en 0,50 carat med halo som jag köpt i USA. Jag såg den och min första tanke var "den är perfekt!". Det känns jobbigt att måsta vänta fyra månader innan jag får ha på mig den.

• Sandra01
    tbtherese skrev 2013-04-15 11:58:19 följande:
    Detta är då mina ringar. Den i silver utan sten är vår vigselring, och den svärtade i silver med stenen är min nya förlovningsring. Beställde en ny då vår förra inte passade med vigselringen. Så hoppas på detta istället.
    Det är ingen diamant (vill inte ha diamant pga hur människor lider och dör pga dom), utan en CZ-sten.
    Är ingen klassisk brud, så inga klassiska ringar för ,ig :)

Oh vad fint! Var kommer ringarna ifrån, framför allt enstensringen :)
  • Sandra01
    Dani skrev 2013-05-30 21:16:06 följande:
    Efter månader av ringprovningar och när tålamodet nästan tagit slut, sprang jag på denna. Det var kärlek vid första ögonkastet, precis som med min blivande festman! Nu kan jag inte vänta tills det är officiellt, officiellt liksom, så jag får ha den på mig varje dag1

Fin!!! Är det diamant? Radiant slipning?
  • Sandra01
    Mrs Torkeli skrev 2013-07-08 15:52:38 följande:
    Våra ringar :) Beställda inköpta i USA så priset lite bättre än vad detskulle bli här hemma! Min man friade på det vis när bara tjejen får ring. Sedan är de släta våra vigselringar och min 3e längst ut är morgongåvan (fick dock "låna"den till foto) 

Oj oj oj så vackert! Kan du inte berätta lite om ringarna... vad är det för storlek tex på stenen i mitten?
    Var i USA köpte ni ringarna? Lite tips tas gärna emot då vi åker dit :)
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013