• CoG

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

En del här inne finner det märkligt att den ena parten "friar" för att starta igång bröllopsplaneringen då man redan är förlovade (inte frågar OM man vill gifta sig- för det är ju redan klart iom förlovningen- utan om en viss tidpunkt blir bra).
    Ni har ringen klar men ska ändå ha ett traditionellt frieri.
    Vore ju märkligt om det blev ett nej då man beställt och godkänt ringen själv :P

Tycker inte att det spelar ngn roll hur folk gör faktiskt, är man nöjda med hur man själv gör det så borde det väl kvitta för alla andra.

Marione skrev 2013-07-01 13:21:39 följande:

Här är min ring som jag inom kort kommer att få bära. Fick äntligen hem den idag.... Dumt att vi kom överens om att han även ska fria på klassisk väg innan jag får ha den på mig.

• CoG

Vad är det för stenar?

Kassandra470 skrev 2013-07-03 17:03:19 följande:
    1 månad kvar sen så får jag bära min ring!! jag längtar så otroligt!!

• CoG

Tjusigt!

Och samma dag som oss har ni :)

isadora81 skrev 2013-07-05 09:52:40 följande:

Här är mina ringar som jag får ha båda två från och med den 27/7. :)

• CoG

Så fint :)

nathalieal skrev 2013-07-12 18:47:40 följande:
    HÄR är mina vigselringar :)

• CoG
    Jeanette438 skrev 2013-07-15 12:42:52 följande:
    Vi har ju likadana förlovningsringar och jag funderar på en vigselring i vitguld men sambon vet vi inte hur vi ska göra med, han vill gärna ha en ny vigselring som han har som både förlovningsring och vigselring men ser det konstigt ut om vi har helt olika ringar bägge två?
    Man behöver absolut inte ha likadana eller matchande ringar.
    Bättre att välja en ring man trivs med själv.

Om det går att få dom i samma material även om det är olika design så blir det inte så olika ändå.
  • CoG

Vill du ha kvar din förlovningsring även om han vill byta den?
    Annars kans ni båda kan byta till nya likadana "förlovningsringar" som du kombinerar med den vigselring du tänkt dig.

• CoG
    Jeanette438 skrev 2013-07-16 07:51:35 följande:
    Jag kan inte citera men svar till CoG: Jag är väldigt nöjd med min förlovningsring men min sambo skulle vilja ha en slät och bred dom både förlovningsring och vigselring, det ser kanske dumt ut om jag har kvar min gamla? Får nog fundera på det där lite.
    Det blir inte alls konstigt eller fel på något sätt.
    Är du nöjd med dina två ringar och han med sin nya breda, då är det precis som det ska vara :)
  • CoG

Kommer du att kombinera den med en förlovningsring?
    Hur ser den ut i såfall?

Roligt med något annorlunda :)

Luci skrev 2013-07-16 11:22:23 följande:

Våra vigselringar vi har beställt. Det är Gotländska vikinga ringar eftersom vi gifter oss där!
  • CoG

Huvudsaken är att man gillar ringarna :)

Luci skrev 2013-07-16 14:50:07 följande:
    Vi ville inte ha traditonella :) De kanske blir ett litet glapp emellan, men jag ville så gärna ha denna förlovningsring så då får det bli så i så fall.
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013