• CoG

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Nu är vi också gifta och får ha ringarna till vardags.

• CoG

Vilken fin och ovanlig ring!
    Jag är väldigt förtjust i hjärtan!!
    Jag tycker absolut att du kan ha en slät ring till den.

Din mans ring måste inte matcha din.
    Låt honom spana på olika sidor och se vad han gillar för typ av design.
    Tycker han om vitguld så matchar det ju oavsett...

Azusephre skrev 2013-07-31 17:52:49 följande:
    Jag har lite problem här :) Den här ringen tänkte jag ha som förlovningsring (vi har alltså inte förlovat oss ännu, har enbart kollat och jag fastnade för denna);

I vitt guld, guld och en röd diamant. (2,5mm hjärtat är 3,6mm)
    Vigselringen tänkte jag denna fast i vitt guld (2mm);

Alltså, en helt vanligt slät, tror ni det passar ihop? :)
    Nu till mitt problem...vad skulle passa till mannen? :P haha. Jag hade önskemål att han skulle ha en liknande min vigselring fast 5 mm, men han vill inte ha en vanlig slät ring, vad passar då liksom? Någon som har något förslag? :)
  • CoG

Å så fina!!

karamell skrev 2013-08-01 11:41:35 följande:

Våra ringar =) Är helt förälskad i min fina 3 stensring som jag äntligen får bära :D
  • CoG

Den här ringen fick jag i morgongåva av min man.
    Jag hade ingen aning om att han tänkt ge mig något så jag blev väldigt överraskad :)

• CoG
    stormhelen skrev 2013-08-08 21:06:38 följande:
    Vilken otroligt vacker ring du fick av din man. Helt i min smak. Jätte fin!
    Tack :)
    Den är väldigt fin, men rätt tunn så jag ska inte ha den dygnet runt eller nöta på den på jobbet.
    Det får vara en hemmafin ring :)
  • CoG

testa att ladda upp bilden innan du skriver

Msleijon skrev 2013-08-09 15:14:02 följande:
    Min underbara ring går inte att beskriva! Den är personlig och han har valt den och gjorde den med juveleraren utifrån min personlighet. Han är underbar!
  • CoG

Grattis till förlovningen!
    Fina ringar :)

Mawlinbry skrev 2013-08-10 10:49:34 följande:
    Hejsan!

Äntligen kan man få lägga in bilder och visa sin ring. (förlovade oss den 2/8) Glad

Både min och gubbens är Schalins.

Närbild på min nedan. :)

2/8 -2014
  • CoG

Vad fint :)
    Har du ngn bild där dom sitter på fingret eller iaf ihop så som du kommer att bära dom?

SkärGårdsJuveler skrev 2013-08-21 14:15:25 följande:

Hej! Jag kunde inte bestämma mig så jag fick två förlovnings ringar. Ringarna är i platina villket gör att dom håller sig fina.
  • CoG

På sidan av min ring med stenar finns texten "Love is the answer"

Vår fotograf lyckades inte få till någon bra bild på våra ringar då vi gift oss, så jag fotade själv efter den stora dagen.

• CoG

En av de snyggaste hittills i den här tråden!

(Utgår från min smak såklart!)

Lilac skrev 2013-11-04 10:53:02 följande:

Dessa är mina fina ringar som jag nu får bära sedan 13-07-27. Det som inte syns på bilden är att solitärringen (förlovningsringen) är byggd som en strut. Den är smalast nere vid fästet på ringen och bredast där diamanten sitter. Höjden är ca 5mm från själva ringbasen. Hoppas ni förstår vad jag menar.
  • CoG
    Kidneybönan skrev 2013-11-07 09:29:04 följande:
    Vi gifter oss 1/2 2014 och just nu velar jag lite! Den släta rödguldsringen är min förlovningsring och nu har jag provat en massa vigselringar. Det lutar åt bild 1 med Schalins Seine 0.1, jag gillar att den är liten och diskret och att diamanten inte är för framträdande. Jag trro också att jag vill ha den i vitguld som kontrast till det röda guldet, men jag velar fram och tillbaks... Bild två är samma ring som KarroBrun har men jag tycker det ser så klumpig ut tillsammans med min stora förlovningsring. Men det finns ju en mindre variante av den också (bild 3). Vad tycler ni?? Hjälp mig gärna! Vitt eller rött? Stor/liten? Vilken infattning är snyggast?

Kan du inte tänka dig en ring med smal rak skena och sedan en påbyggd del med diamanter (som en rektangel på höjden) som lägger sig över din förlovningsring?
  • CoG

Lite snabblek i pain för att visa det som är svårt att förklara :)
    Och den smala vigselringen kan ju absolut vara av annat material än guld.
    Stenraden kan ju vara smalare också.

• CoG
    Kidneybönan skrev 2013-11-07 15:38:10 följande:
    Wow! Tack för tipset! Det där hade jag inte alls tänkt på. Nu blev det ju ännu svårare Tungan ute. Jag som har sån beslutsångest också...
    Det var inte meningen att göra det svårare, jag ville ju bara hjälpa ;)
    :)
  • CoG

Riktigt fin! 

Dahdumdum skrev 2013-12-28 18:15:10 följande:
    Hämtade ut min vigselring nu i veckan. Älskar den!
    Ska byta ut min nuvarande förlovningsring till en annan slät ring fast i vitguld.

Nu är jag inte en vidare duktig fotograf och bakgrunden är inte så vacker men man ser ringen iaf! Cool

Köpt på Albrekts guld i Sundsvall!

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013