Jag hoppas på ett JA!!
Ja som sagt.. Jag och sambon har snart varit tillsammans i 7 år. Förlovade i 1 1/2. Båda hans syskon är gifta och har barn, våra vänner runtomkring börjar skaffa familj och jag känner väl lite så att åren går. Visst, jag är bara 24 och sambon 25. Barn blir det ju inte än det är vi väl överens om, men min dröm är att vi gifter oss innan det är dax för hela familjegrejen. Min sambos dröm är att resa.. (Som vi också gjort litegrann dom senaste åren). Jag har väl försökt pika honom lite att nu är det min tur att få mina drömmar att slå in och att det är dax att han frågar. Men jag får aldrig något riktigt svar.. Men när han pratar om sin bror ( som han ser upp till och lyssnar på) så säger han alltid att jo men han gör det för hennes skull, det var hon som ville gifta sig .. Och då tänker ju jag självklart, gör det för min skull då!! Häromveckan när vi var hemma hos goda vänner så friade kompisen till sin flickvän! Jättekul för dom men nu känns det jobbigt om jag skulle fria till min sambo, att jag liksom "tar efter" .. Fast jag egentligen tänk på detta ett helt år.. Hur tycker ni jag ska göra? Ska vi gå ut och äta, han får en lapp i maten, ska det vara lappar och uppdrag som han tillsist får frågan vill du gifta dig med mig? Hur ska jag göra, vill ju absolut inte ha ett nej, vet inte vad jag skulle göra då, det hade ju vart sååå mycket lättare om det var han som frågade då hade han ju fått ett 200% ja-svar!! ( Kan väl säga att jag inte vill h mitt bröllop förrän 2014 så det är ju inget som ska stressas fram) Och är det någon som ansträngt sig och inte vetat vad sambon skulle svarat?