• PiaB

Jag hoppas på ett JA!!

Jag kan inte påstå att jag ansträngt mig, men jag friade och han svarade ja Dock blev jag förvånad av hans snabba ja, trodde han skulle vilja tänka och återkomma. Han har aldrig varit varken förlovad eller gift eller sambo så det här är jättestort för honom. Vi bor fortfarande inte ihop och har därför mycket telefonkontakt så jag skickade ett sms på skottdagen och frågade. Kanske låter oromantiskt men det passade vårt förhållande och blev en kul grej som folk pratar om nu

Om du vill fria ska du göra det och inte låta bli för att kompisar just gjort det. Jag var inställd på både ja, nej, vet ej typ. Då blir det lättare och man blir kanske inte lika besviken. Hade han svarat nej hade jag velat ha en förklaring men accepterat det och kanske fått inse att vi aldrig kommer gifta oss. Många lever lyckliga hela livet utan bröllop också. För så säker är jag på vårt förhållande att jag visste att ett nej inte hade haft med hans kärlek till mig att göra

Jag vet inte om jag skulle vilja gifta mig bara "för min skull". Jag vill nog att båda vill det lika mycket, men alla är olika. Då är jag nog hellre ogift om han inte skulle vilja lika mycket. Åandasidan kan det bero på att vi är "vuxna" och inte ska bilda familj. Nu menar jag inte att du inte är vuxen, men det kanske är skillnad när man ska "bygga bo" och när man "bara" gifter sig för att man vill det utan någon som helst anledning. Första gången jag gifte mig var jag som du 24, och det kändes viktigt för den kommande familjens skull, så jag förstår dig.

Hur du ska göra har jag dock inga tips om eftersom jag är den raka typen som frågar rakt ut och vill ha ett svar.

Men lycka till iallafall, hur du än gör

Svar på tråden Jag hoppas på ett JA!!