• Mysan

Brudfrisyr-kort hår!

Behöver hjälp tips inspiration från er tjejer! Hittade min drömklänning idag som jag fick med mig hem.
     Nu återstår bara håret:) Har kort väldigt ljust hår, Septemberfrilla med rakade sidor men lite längre uppepå.
     Vad kan man ha för frisyr? Har köpt en härlig skir chiffongklänning och kommer ha vigseln i trädgården i Svenska kyrkan I Rom. Ska helst kunna göra frisyren själv  men om det kniper kan jag få hjälp av en hårfrisörska där. Lägg gärna upp bilder på er egna brudfrisyr el önskefrisyr:)

• Svar på tråden Brudfrisyr-kort hår!
  • tyskfroken

Har själv väldigt kort hår. Hade frisyren du har tidigare, men har klippt ännu kortare nu. Hade jag haft din frisyr hade jag gjort en "luftig" backslick och köpt ett vackert hårspänne med någon blomma el. dylikt att sätta fast på ena sidan (längs ned på det "långa", om du förstår vad jag menar). 

Jag själv kommer nog ha mitt hår på hjässan kammat framåt-åtsidan och ha en påfågelsklämma jag sett på Etsy över ena örat/sidan av huvudet. Gillar färgerna. Ska även ha skor i blå/grön nyans till min korta bröllopsklänning. 

Lycka till med frisyr-bestyren! :) 

Svar på tråden Brudfrisyr-kort hår!