Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Torr hy som blir fet..!

Jag tror att det dyraste du kan göra är att streta på och pröva dig fram. Du behöver få koll på hur just din hud verkligen är beskaffad-och det är som sagt inte alls säkert att det är så som du uppfattar den.

Jag trodde att jag hade torr hud på kinderna och fet i t-zonen. Det har jag inte. jag har extremt torr-och känslig-hud överallt. Jag behöver produkter med hög kvalité, utan parfymer och andra "starka" saker, som ger prickar eller svider. Jag kan inte tvätta mig med något som torkar ut-inte på kroppen heller.
    För mig har den insikten varit till stor hjälp.

Mitt eget favoritmärke är Dermalogica, för att det känns som att det är det det behöver vara i förpacknngen-inte en massa utfyllnadssubstanser. Jag behöver minimalt jämfört med andra cremer. Just nu har jag tyvärr inte haft råd att köpa på mig av deras saker, men genom att ändå följa min hudtyp och handla någorlunda vettiga saker, så fungerar det hyfsat ändå just nu.

Vad gäller pengar, så är det för min egen del en rengöring och en creme som får räcka just nu, även om jag gärna skulle vilja ha peeling, mask, boosttjofräser och specialögoncreme osv. men, ren och insmord är iallafall A och O.

En viktig faktor är också hur man äter-för hud och hår speglar verkligen om man mår risigt eller missköter sig för övrigt också. Man kan behöva se över sin kost, så man vet att där inte fattas viktiga ämnen. Och nu, på vintern, är ju hyn extra utsatt, så man får ha lite överseende med sig själv då också kan jag känna.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Torr hy som blir fet..!