mlisso skrev 2013-11-13 06:03:14 följande:
Var ett tag sedan jag skrev här.
Pysslet flyter på. Det som känns drygast i pysselväg är alla pom pom bollar som ska göras, så dem skjuter jag på, men då vigseln är i Juli så känns det rätt lugnt.
Klänning känns lite stressigt, min älskade mamma ska sy den åt mig. Men sdå jag kämpar med vikten efter att jag blivit reumatiker för några år sedan skulle det ha vart kul att komma ner ngt kilo innan Juli i alla fall, vilket gör det svårt att börja med klänningen nu. Problemet är nu bara att jag är nere i ett skov just nu, vilket har resulterat i värk som gör att jag har svårt att röra på mig, samt mediciner som gör att jag samlar vatten och går upp i vikt, Yippie! Eller inte!
Men men, så länge jag mår relativt bra och fungerar som vanlig så är väl inte vikt och utseende det viktigaste.
Band.. Har för mig att jag någonstans på Umeå kommuns hemsida har sett en lista över olika liveband/coverband i Umeå. Hittar den inte just nu dock.
Lokal för fest är prelimminärbokad sen tidigt i höst, och vi kommer att vara i vår sommarstuga under vigseln. De poster jag känner mig lite stressad över är:
Vigselförättare (tjejen vi ville ha var upptagen på just vårt datum) Har någon tips på någon som är duktig?
Fotograf.
Kökspersonal/Barpersonal
Annars så känns allt väldigt lugnt just nu.
Hur känner ni er? Var är stressigast?
Oj låter tufft det där med skov. Är det medicin som du måste äta hela tiden eller kommer vattnet att gå ur efter denna skov period? Vet inte så mycket om reumatik. Enda gången jag har hört ordet skov är i samband med ms, eller räknas det också som form av reumatik? Hoppas i varje fall att du känner dig kry och slipper värk på stora dagen. Tack för tipset på umeå kommuns sida ska gensat kolla om där finns något.
Jag gjorde pompoms till min dotters födelsedag och de blev väldigt fina. Lite drygt att göra, men inte så svårt. Helt okej att göra några stycken åt gången medan man tittar på tv. Jag lyckades få min dotter att göra några också, men hon är fem och de blev väl hyfsat bra :D Du kanske kan betala någon billig peng till något grannbarn. Typ fem kronor pompomen?
Det jag känner mig stressad över är nog egentligen att vi ska lyckas boka och få rätt lokal och kyrka, sedan är jag väldigt nöjd. Det skulle kanske vara frågan kring inbjudningskort som känns lite knepig. Göra själv vs att köpa. Vad är egentligen billigast?
Hur gör ni andra med inbjudningskort?