Bröllop i Umeå 2014
Hej! Är det någon här som har varit i kontakt med Sundlingska gården i Tavelsjö? Har försökt att ringa dom men utan att lyckas. Någon som vet deras mejladress?
Hej! Är det någon här som har varit i kontakt med Sundlingska gården i Tavelsjö? Har försökt att ringa dom men utan att lyckas. Någon som vet deras mejladress?
Vi funderade på att vända oss till dem innan vi tog paus i planeringen, men har inte gjort några försök. Det enda jag hittar på hemsidan är ett telefonnummer. Söker man på namnet på han som håller i bokningen kommer det inte upp något annat nummer heller. Så det kanske är bäst att bara fortsätta försöka?
Har ni någon bekant i byn som ni kan be om hjälp?
En bekant gifte sig i somras någonstans mellan Umeå och Robertsfors i en bygdegård som såg superfin ut. Har dock bara sett bilder. Och dessutom kommer jag inte ihåg vad stället hette...
Förresten, har ni kollat Göstas loge? Var på bröllop där för ett och ett halvt år sedan, superfint ställe! Ligger lagom nära stan också, precis bredvid en sjö. Tyckte lokalen var ljus och fräsch, lätt att sätta sin egen prägel på om man vill göra det. Dessutom gick det hyra personal som städade undan och fixade fram mat och tårta
Jag ska se om jag får tag på henne och kan fråga vad lokalen hette!
Så typiskt, det är verkligen en superfin lokal. Annars håller vi tummarna för att Sundlingska gården svarar! Vi har släkt som bor i byn, så om det kniper kan jag försöka luska ut hur man lättast får tag på honom
Fabriken är ju ett bra alternativ för lokal!
Fabriken tycker jag känns fräsch och man slipper furu-känslan! Vi var där och spanade och ska nog vara där. Utbudet är svårt om man inte vill vara på ett mer färdigt alternativ som typ skeppsvik liknande.. Men tyckte själv det blev så dyrt med sådana eftersom man måste köpa mat/ alkohol till resturangpriser.
Via fabrikens hemsida så förstår jag det som att man måste hyra in porslin också.. Känns krångligt. Egentligen så vill jag ba få det överstökat. Jag blir typ stressad redan nu av allt planerande haha. Fy, känns som att jag kommer bli värsta bridezillan veckorna innan bröllopet. :P aja, ska ringa runt ikväll o höra med de olika ställerna.
Heej! Vad kul o höra att det börjar gå framåt för er igen :)
Vi fick tag på ett ställe, en jättefin loge med kök i en bygdegård tio meter ifrån. Det var stort och rymligt, bara någon mil sydväst om stan :) det känns riktigt bra!
Nu är det ba klänningsjakten som har startat på allvar. Vi var in på högtidskläder o provade, men jag blev besviken på utbudet, inte alls i min smak.
Finns det andra klädesbutiker / återförsäljare i / kring stan?