Barnfritt
Jag har lite ångest över detta jag oxå. Vi har två pojkar som vid vigseln kommer vara 2 år och 9 månader. De kommer vara med både i kyrkan och åtminstone under middagen, detta eftersom alla potentiella barnvakter är bjudna på bröllopet... Mina svärgerskor bor 30 mil bort och kommer med all säkerhet ha sina barn med sig, vid tillfället 3år, snart 4 och snart 2. Eftersom dessa berns mormor och morfar bor här så förstår jag om de följer eftersom det inte är jätteofta de träffas. Nu till dilemmat. Eftersom några barn "måste" komma så vill jag ju inte skriva i inbjudan att jag vill att barnen ska vara hemma. Jag har däremot pratat med de flesta av gästerna som har barn och de uppskattar att få gå på vuxenfest =)
Jag är dessutom jättenervös inför själva vigselakten i kyrkan. Jag såg någon expert i en morgonsoffa en gång som berättade att under een vigsel hade ett barn, precis när den blivande maken eller makan skulle säga ja, utbrustit "mamma jag måste bajsa"... Inte så charmigt tycker jag faktiskt. Och tänk om mina egna pojkar lessnar ur och börjar gråta efter mamma eller pappa.
Jag hör att jag inte låter som någon mamma precis, men jag har bara tänkt gifta mej en gång, och då vill jag att det ska vara så bra det bara kan bli.
ps. hoppas verkligen inte jag kliver någon på tårna, det är inte min mening!