Att bli bjuden eller att inte bli bjuden?
Just nu ligger en bröllopsinbjudan här hemma på vårat bord. Eftersom det står min sambos
namn på har jag inte öppnat kuvertet (öppnar aldrig hans post)..
Så jag vet alltså inte än om jag är bjuden.
Men till själva problemet.
Jag resonerar som så att självklart borde jag vara bjuden pga jag och min sambo har levt ihop i många år. Jag kan tycka att det tillhör artigheten att bjuda den respektive.
MEN samtidigt så önskar jag att jag inte är bjuden för jag ser inte riktigt det som passande
att jag skulle gå på deras bröllop.
Varför är att jag har träffat henne EN gång. Mannen känner jag heller inte utan har kanske träffat honom tre gånger. Min sambo umgås inte varje dag med detta par heller.
Och sist jag träffa dom var på en fest, då visa dom inget intresse av att lära känna mig.
Och att dom satt sen på andra sidan rummet och viska om mig gjorde mig fruktansvärt
ledsen. Och det är vuxna människor vi pratar om. Jag kände mig fruktansvärt ledsen över
det hela. Då jag mer än gärna vill lära känna min sambos vänner.
Men efter det som hände så känner jag inte att jag hör hemma på deras bröllop. Och vill
heller inte använda deras dag till att lära känna dom.
Det jobbiga är att vi planerar bröllop. Jag vill inte bjuda dessa människor på vårat men det
vill min sambo. Och visar det sig att dom nu har bjudit oss två så känns det som vi måste
sen bjuda dom.
Vet inte riktigt vart jag vill komma med det här.. Vill slita upp brevet men får vänta ett tag till.
Är jag bjuden så kommer jag med 99% säkerhet tacka nej...