Inlägg från: Anonym (Gäst?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gäst?)

Att bli bjuden eller att inte bli bjuden?

Just nu ligger en bröllopsinbjudan här hemma på vårat bord. Eftersom det står min sambos
    namn på har jag inte öppnat kuvertet (öppnar aldrig hans post)..

Så jag vet alltså inte än om jag är bjuden.

Men till själva problemet.

Jag resonerar som så att självklart borde jag vara bjuden pga jag och min sambo har levt ihop i många år. Jag kan tycka att det tillhör artigheten att bjuda den respektive.

MEN samtidigt så önskar jag att jag inte är bjuden för jag ser inte riktigt det som passande
    att jag skulle gå på deras bröllop.

Varför är att jag har träffat henne EN gång. Mannen känner jag heller inte utan har kanske träffat honom tre gånger. Min sambo umgås inte varje dag med detta par heller.
    Och sist jag träffa dom var på en fest, då visa dom inget intresse av att lära känna mig.
    Och att dom satt sen på andra sidan rummet och viska om mig gjorde mig fruktansvärt
    ledsen. Och det är vuxna människor vi pratar om. Jag kände mig fruktansvärt ledsen över
    det hela. Då jag mer än gärna vill lära känna min sambos vänner.

Men efter det som hände så känner jag inte att jag hör hemma på deras bröllop. Och vill
    heller inte använda deras dag till att lära känna dom.

Det jobbiga är att vi planerar bröllop. Jag vill inte bjuda dessa människor på vårat men det
    vill min sambo. Och visar det sig att dom nu har bjudit oss två så känns det som vi måste
    sen bjuda dom.

Vet inte riktigt vart jag vill komma med det här.. Vill slita upp brevet men får vänta ett tag till.
    Är jag bjuden så kommer jag med 99% säkerhet tacka nej...

• Svar på tråden Att bli bjuden eller att inte bli bjuden?
  • Anonym (Gäst?)

Ja jag berättade lite smått samma kväll.. Men jag tror inte tyvärr min sambo har förstått hur det kändes för mig.

Och jag är absolut inte den som är den. Jag kan självklart ge dessa människor en chans till. Men inte på deras
    dag.. Jag förstår att det inte är rätt tillfälle att möta dom igen.
    Men nu när inbjudan har kommit och allt så kanske det är dax att jag pratar med min sambo igen.
    Står jag med och han vill att jag ska med på deras bröllop kommer jag kräva att jag träffar dom innan den dagen
    kommer. Se om det går bättre en sista gång liksom. För jag kan absolut ge dom en chans till.

Kanske låter hemskt, men jag önskar att jag inte är bjuden för det skulle bli så mycket lättare då att kunna stryka
    dessa människor från vår lista.

• Anonym (Gäst?)

Ja nu vet jag ju inte än riktigt hur inbjudan ser ut..

Men jag tycker ju som jag skrev att man självklart bjuder den respektive =)
    Men under dessa omständigheter så känns det varken kul att gå på bröllopet eller passande, om vi möjligen
    inte får chansen att träffas innan och om dom kan bete sig vill säga.

Jag vill ju hemskt gärna lära känna min sambos vänner (känner typ alla förutom det här paret o några få till)

Känns som en svår situation, jag förstår ju att min sambo vill bjuda sin vän på vårat bröllop.

Får helt enkelt se senare ikväll hur detta går... Så får återkomma då.

Ursh, vad tråkigt att ingen prata med dig =/ Men hoppas det är bättre idag =)

• Anonym (Gäst?)

Ne det vet jag inte.. Dom kanske sa super snälla saker... Men känns inte så troligt.
    Det kändes snarare som högstadie nivå på det hela, när det här paret plus en tredje person satt på andra sidan
    rummet och stirra ut mig i över en timma och viskade till varandra.

Min sambo reagera nog inte för det var så många människor där och jag satt ju och prata med en. Men jag gick
    ut en sväng för att det blev för mycket till slut.
    Dom hälsa inte ens på mig typ..

Men det vore ju roligt om dom sa snälla saker.. Synd bara att dom inte fick mig att känna mig välkommen också.

Ska göra det så fort jag vet vad som står i inbjudan =)

Svar på tråden Att bli bjuden eller att inte bli bjuden?