Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Smörgåstårta som mat på bröllop??

Jag har svarat på den här frågan tidigare och det är viktigt då att ni formulerar er i inbjudan så att folk förstår att det blir smörgåstårta och inte middag.
    Speciellt om ni ska ha någon form av fest efteråt.

Normalt sett när jag går på något större evenemang (bröllop, 50-årskalas osv) så anpassar jag maten under dagen efter maten på evenemanget.
    Om det står "vi bjuder på middag" så äter jag ju inte en rejäl lunch (plus eventuellt mellanmål) tidigare på dagen. Utan då kanske det blir en skål soppa och eventuellt någon macka innan vi åker.
    Om jag då kommer fram och det "bara" var smörgåstårta så kommer jag få gå hungrig på kvällen, för smörgåstårta är inget som jag kan äta mig ordentligt mätt på.
    Jag blir nöjd, ja. Men mätt, nej. Och ska jag dessutom förväntas hålla igång någon längre stund och kanske även dricka alkohol så orkar jag inte stanna så länge.

Om det står "vi bjuder på smörgåstårta" så då äter jag en ordentlig lunch. Varm lagad mat liksom och kanske ändå en macka innan vi åker. Eller packar med lite frukt eller något annat matigt ifall jag skulle behöva.

Hoppas du förstår vad jag menar. Jag har inget emot smörgåstårta egentligen. Men det är inte "middag" och jag har gått på evenemang där det skulle serveras mat och sen "bara" fått smörgåstårta. Och då har jag blivit besviken...
    Det betyder inte att jag tycker att det är snålt eller fel. Utan bara att det inte var vad jag förväntade och var inställd på... 

• Chicita
    Lina skrev 2013-01-10 11:10:29 följande:

självklar skriver vi på inbjudningarna om vi har tänkt bjuda på smörgåstårta, men vi ser ju. Bröllopet är om 6 månader så vi hinner niga vela lite fram och tillbaka :)

Det är min sambo den blivande maken som helst vill ha det då han älskar smörgåstårta, men jag är lite inne på kall buffé, men vi ser vad det blir till sist:)

Kan ni inte kombinera?
    Gör en smörgåstårta till den kalla buffén och ställ först i "tag-ordningen" så kan den fungera som förrätt till de som önskar Glad 
Svar på tråden Smörgåstårta som mat på bröllop??