Mat och pris, vad tycker ni ?
Jag tycker som alla andra att det låter väldigt bra.
Bra pris för både mat, servering/disk och tårta.
Och maten låter också fräsch och somrig
Jag tycker som alla andra att det låter väldigt bra.
Bra pris för både mat, servering/disk och tårta.
Och maten låter också fräsch och somrig
Våra gäster orkade inte ens ta en bulle eller kaka på senkvällen (vår nattvickning). Så jag tycker också att det känns mycket.
Tänk på hur mycket ni själva äter på en dag.
Brukar ni ta ett mellanmål en relativt kort stund innan en stor middag med efterrätt, och efter någon timme eller två ta kaffe med tårta på det och ytterligare någon timme senare äta kvällsmacka och ovanpå det tugga i er lite chips mm?
Ok om ni har förmiddagsbröllop och sen tänkt hålla igång hela natten, så att det hinner gå så pass mycket tid mellan måltiderna att ni hinner bli hungriga emellan.
Speciellt när de flesta kommer att bara sitta eller gå korta sträckor under dagen och alltså inte gör av med maten så snabbt (matsmältningen blir inte så snabb när man sitter still)
När det gäller baren så skulle jag inte ha "blanda själv".
Jag skulle valt att ha vin, öl och cider. Kanske alkoläsk eller "färdiga drinkar".
För fylleslag blir det inte av att det är gratis (om ingen kollar att dom betalar så är det inte säkert att dom lämnar den där tian varje gång ändå). Utan fylleslag blir det av att några blandar busgroggar för att dom tappar omdömet efter en middag med alkohol och den/de första starka drinkarna.
Med vin/öl osv så kan man lättare reglera spritintaget eftersom att dom måste dricka mycket snabbare för att få i sig samma alkoholmängd som i en drink/grogg.
Jag skulle också valt öl till middagen förresten (som daniiel säger)