Vi med små bröllop
åh vad kul att läsa om alla upplägg :) låter ju superlyxigt med herrgården. och tack för länken.. måste spanas in :)
Filibustern: förstås att det känns svårt med släkten, det är ju alltid lite känsligt sånt där. Vi tänkte faktiskt just av den anledningen att vi inte skulle vara hemliga och kanske få börja med att förklara eller försvara vårt val. Så vi har berättat om våra giftasplaner men inte när det är, för att slippa påtryckningar om att folk vill bli bjudna/komma till kyrkan.
MH2014: såklart är du välkommen hit :)
Ang det här med budget så har vi faktiskt inte satt någon budget alls, utan tänkt att då det bara är några så behöver det inte bli skitdyrt även om det såklart blir en slant ändå. Känner att det är väldigt skönt att inte ha en stor fest då vi hade fått räkna på slantarna och spara och så.
Min klänning beställde jag från Kina. Tänkte att jag chansar och blir det helt fel så får jag väl ta det då, som tur var så blev den jättebra.
Hittills ser det ut såhär:
klänning, slöja, spetsöverdel 2400 kr
skor 250 kr (ebay)
underkjol 200 kr
frisör och smink 1200 kr
kostym 2000
skor 400
barnens klänningar 300 kr (ebay)
hyra av biblioteket 700 kr
hotellsvit 2700 kr
middag 2000 kr (lite osäker här men räknar väl runt det priset)
tårta 400 kr (gör själv, bakar massor på amatörnivå)
övrigt fika och kaffe är jag osäker på men om jag räknar på runt 500 kr så blir det väl inte mer iallafall.. det är ju bara fika, trots allt
caketopper 100 kr
taxi 4-500 kr (tänker för runtslussande av barnen, och oss till vigseln, o hem
hans ring (de andra är redan betalda och klara) 7000 kr
servetter 30 kr
ljus 50 kr
blommor 500 kr (är florist så jag gör dem själv)
Nåt jag inte tänkt köpa, men som jag råkade ramla över idag, var en toksöt servis i precis rätt stil för afternoon tea. servisen kostade bara 175 kr på röda korset . Visst är de söta!
såhär är min outfit ..
klänning (tea length) till detta tillkommer en puffig axellång slöja och en stram krona i silver (kyrkans) tänker mig att jag ska ha håret lite 50-60-tals inspirerat med snedlugg och tuperat hår... inspirationen kommer från serier som Madmen
och här är de ruskigt söta skorna som jag fyndade på ebay. Först tänkte jag ha färgglada skor men så hittade jag dessa och blev förälskad :)