• MTB

Vi med små bröllop

Jag har ett sådant huvudbry.
     Vi kommer att gifta oss borgerligt i stadshuset för att sedan äta middag på en restaurang med den närmaste familjen. Men det hade ju vart så kul om alla vännerna hade kunnat vara med och fira oss. Funderar på att skicka ut fler inbjudningar men att man då får betala sitt eget kuvert á700kr (dom flesta bor inte i staden och skulle isf behöva hotell också), eller så bjuder man kompisarna på bröllopsfes hemmat typ helgen efter.

Vi har redan ändrat oss en gång (hade tänkt att bjuda 80pers) men pga budget så förminskade vi antalet. Känns som familjen skulle få tuppjuck om vi ändrade oss igen (inbjudningarna har redan gått ut och dom har tackat ja). Och jag vill igentligen inte flytta fram bröllopet då vi vill få igång babymaking.

ahhh what to do? 

• MTB
    majjja skrev 2013-04-04 17:57:43 följande:
    Bor många i en annan stad än er?
    Vi kommer att flytta från sthlm till en annan stad där min sambo har bott och har sina flesta vänner och jag har min familj där. Men vi kommer att gifta oss i Sthlm trots att vi flyttar härifrån strax innan bröllopet. 

Nu lutar det åt att vi har bröllopsfest för vännerna antingen helgen efter eller månaden efter. 
  • MTB
    majjja skrev 2013-04-05 15:50:30 följande
    Det ser jättefint/mysigt ut =)
    och jag tror säkert att tårtan blir en succe ändå...
Svar på tråden Vi med små bröllop