majjja skrev 2013-03-22 22:59:05 följande:
vi gjorde lite tvärtom, dvs jag fick en förlovningsring och han får sin vid ring vid vigseln. han ville bara ha en ring så då blev det så. Han har en 5 mm bred vitguldsring
...som för tillfället är på storleksändring då tanten i butiken där vi köpte den var så påstridig om det kommer ramla av om han inte valde 1/2 storlek mindre... snopet när ringen var för liten när den väl var klar :/ Men men, det blir nog bra när den väl är ändrad, de stod för kostnaden iallafall.
Nu känns det som att jag har koll på det mesta och det är bara 2 veckor kvar till bröllopet. förstår inte hur det kunde gå så fort :)
allas kläder är numer klara, även barnens. Och så köpte jag conversekopior till ungarna. en kollega till mig är make up artist i botten, så hon kommer sminka mig. Idag handlade jag de skuggor som jag vill ha så har jag kvar dem sen också. tyckte det var så snygga färger när vi provsminkade.
Efter en massa velande så bestämde jag mig för att köpa min brudbukett. TROTS att jag är florist egentligen. Känner att jag inte alls hinner med annars. Så jag var till floristen idag och berättade vad jag tänkt mig i färger och med de huvudsakliga blommorna. I övrigt fick hon rätt fria händer.
På måndag ska jag till frisören och fixa utvväxen på slingorna, så att det sr fräscht ut och antar att vi då bokar tid för provuppsättningen.
och så vann jag ju en hotellövernattning via mitt jobb här för ett tag sedan så jag ringde hotellet och frågade om jag kunde nyttja den men bara betala mellanskillnaden till en tvårumssvit, vilket gick bra. Så det ska bli riktigt lyxigt. Sa inget till sambon, tänkte överraska honom då han tror att vi ska ha ett vanligt dubbelrum :)
Sen i övrigt så är det inte så mycket kvar, allt är nog inhandlat, så när som på servetter och ljus.
och så måste jag boka tid för nagelförlängning. Är larvigt förtjust i fransk manikyr, så det blir nog det
*pustar ut* känns bra det här... och börjar få en hel del bröllopsnerver nu
Oj är det bara två veckor kvar för er del. Spännande! Förstår att du börjar få bröllopsnerver nu då.