Jeanette08 skrev 2013-03-22 01:11:30 följande:
Det stämmer att jag beställde en från Lilly, perfekt upptill men inte precis som jag vill nedtill. Det va lite "för mycket" eller vad mana ska säga... Skulle gå på 1500:- att sy upp och kapa släpet lite, men vet inte om jag tycker det är värt det när jag inte känner att klänningen är perfekt.
Så blir nog till att skicka tillbaka den.
Kikat på sidor med kinaklänningar, men tycker att antingen är de jätte enkla eller så är det massa tyll eller annat som jag inte vill ha. Trodde inte alls jag var så här kräsen! Vill ha en enkel klänning men ej helt rak/smal. Diskret spetts gillar jag också.
Vi skrev att vi bjuder in till Champagnemingel i trädgården (hos min svärmor) och vi känner inte att det tolkas som middag. Sen så är det ju i princip bara släkten (med undantag för 2-3 vänner) så de kommer ju höra av sig oavsett vad vi skriver och fråga då vi inte berättat någonting alls om bröllopet innan inbjudningarna kommer.
Ang. ring så kommer min sambo ha enbart förlovningsringen, den är hälften rött/vittguld.
Min är till större del vittguld, men lite röttguld på ena sidan. Jag kommer ha en något matchande vigselring och den blir i röttguld efter mycket fundering. Känns bra med 2 färger för då kan man alltid matcha med andra smycken. Tröttnar ma npå en ring så är det ju också lättare att byta ut eller ändra på något sätt.
Okej, men tror du inte att något sånt kinaföretag kan göra en sån klänning du vill ha då?
Jag har hört om flera som har hittat en bild på sin drömklänning och skickat till ett sånt företag som sedan syr upp precis efter bilden man skickat. Då kan du ju ta någon dyr designklänning som är precis som du vill men till ett billigare pris?
De låter klokt som ni har skrivit :)
Okej, jag vill också ha två guldsorter men inte i samma ring. Jag vill helst ha en slät gul/rödguldsring och en solitär vitguldsring. Min önskan är att gul/rödguldringen skall vara smalare och mer som en detalj till vitguldet.
Min sambo vill inte ha två guldsorter, utan bara en. Från början sa han att han ville ha vitguld men nu har han ändrat sig till gult guld. Från början sa han också att han ville ha två ringar har han nu ändrat sig till en ring. Han vet inte heller vilken ring han vill ha för samtidigt som han bara vill ha en så vill han ju ha någon som symboliserar både förlovningen och vår tid tillsammans fram tills dess, samt vigseln.
Min tanke var att det i min förlovningsring skall stå våra smeknamn som vi kallat varandra sedan vi träffades, (lite mer barnsligt och som symobilserar hur vårt förhållande har varit) och att det vi vigselringen skall hans riktiga namn. Och så vill han också ha men om han bara skall ha en ring så vet han ju inte vilken av gravyrerna han skall ha. Så jag kom med förslaget att han skulle ha två ringar, en i vitguld och en i röd/gultguld, precis som jag. Och att vi vid vigseln sätter ihop dom till en ring som lixom är två raka skenor i två olika färger, på de viset får har ju en ring som ser ut som mina två gör tillsammans, som har båda gravyrerna och som symboliserar både förlovningen och vigseln osv. Men den idéen gillade han inte, han tyckte det såg tjejigt ut :/