Teresa L skrev 2013-03-25 10:51:17 följande:
Hej!
Jag hoppar gärna in här o suger åt mig av lite tips och idéer. :)
Vi hade först tänkt ha ett stort bröllop med pompa och ståt med kyrka, präst, lokal o hela paketet nu i sommar. Klänningen måttbeställdes och gästlistan landade på över 100 pers. Men ödet ville lite annorluna och till midsommar kommer det en liten bebis. :)
Så vi kör istället ett litet borgligt vårbröllop i maj med våra närmaste sås om föräldrar och syskon med respektive så vi kommer bli ca 30 pers.
Jag tänkte höra lite hur ni gör med tex dukning. Vi ska bjuda på egengjord planka med lite kallskuret o såna saker samt tårta efter vigseln hemma hos svärföräldrarna. (Tårtan kommer att köpas)
Blir det fjantigt om man lägger mycket krut på en fin dukning ändå när det "bara är vi" eller vad tycker ni?
välkommen till tråden. Vad kul med både bebis och bröllop.
Tycker absolut att ni kan göra en fin dukning även om ni har ett mindre bröllop. Vi är bara 9 pers (oss inkluderade) och jag tycker det är jättemysigt att få göra en fin dukning så att det blir lite extra högtidligt.
En klar fördel är ju dessutom att om man är ett mindre sällskap så blir det inte för stort projekt att duka fint heller. Det tar inte evigheter, man kan göra extra fint och tex köpa de lite finare ljusen/blommorna istället för att snåla för att man blir ruinerad om det ska vara väldigt mycket på 10-20 bord