Inlägg från: sommaren13 |Visa alla inlägg
  • sommaren13

Vad heter er kyrka?

Vi gifter oss i Västerhaninge kyrka

Varför: Min sambo är inte särskilt kyrklig av sig, så han bryr sig inte vart vi har vigseln, så då blev det kyrkan där jag är både döpt och konfirmerad.

• sommaren13
    charlottev skrev 2013-01-12 21:08:43 följande:

Österhaningekyrka ligger ute på landet med ängar som grannar och den är väl mest "känd" över att kyrktornet byggdes snett =)

Anledningen till att vi valde den här är för att vi bor nära den och att vi tycker slår alla andra kyrkor vi har i närheten =) lite roligt är att jag döptes även i denna kyrka

Österhaninge kyrka är otroligt vacker! Min väninna hade sitt bröllop där och jag är född och uppvuxen i Västerhaninge, så man har varit där några ggr
  • sommaren13
    HubbaBubba skrev 2013-01-30 10:20:56 följande:
    Jaa det var nog det Skrattande
    Jaha Glad, själv har jag bara sett den på bild än så länge, men ska dit snart och kolla Glad
    Åh vi ville ha bromma kyrka, men det fanns bara en ledig tid den 17/8 och det var kl 17, så vi tyckte att det blev för sent...men den är verkligen vacker!
  • sommaren13

Vi har ju bytt kyrka så nu blir det Järfälla Kyrka och den ligger i Barkarby.

Vi valde den av den enkla anledning att det var en av de få som var lediga den 17 aug, då vi bytte datum pga lokalen, så då fanns det inte så många kyrkor lediga som låg någorlunda nära lokalen.

Så här ser den ut:

Den är väldigt enkel. Tyvärr så är den lite smal där framme vid altaret, så det var lite synd, då fotografen ville stå där, men det gick inte. Vi var där i början av juni och tittade på den och det kändes lite mäktigt att gå upp för gången..
Svar på tråden Vad heter er kyrka?