Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Hjälp med vigseltid

Vi vigdes kl 15 (september i Dalarna). Och vi valde fotografering före vigseln.

Största anledningen var att jag inte skulle kunna slappna av under fotograferingen om jag visste att det stod massa folk och väntade på oss efter vigseln - innan middagen.
    Och eftersom jag är en sån som gråter när jag blir känslomässig så ville jag inte komma ut till fotograferingen med röda ögon och svullen näsa också även om sminket kanske skulle hålla Flört 

• Chicita
    Koyal skrev 2013-01-12 21:54:10 följande:
    Mm det är lite så jag ha tänkt där med, att jag inte vill låta gästerna vänta. Men jag har två toastmadams så jag kommer eventuellt be dem ha massor av lekar under minglet så tiden går fort om vi har fotografering efter enbart. Fast jag är nu lite inne på att ha både före och efter.
    Tänk bara på att alla inte gillar lekar.
    Jag (exempelvis) tycker väldigt illa om såna där lekar som "alla" förväntas delta i.
    Vissa kan jag inte delta i pga att jag har vissa kroniska skador (luxuerad axel och nervskador i en fot + utslitna knän bland annat) och andra lekar vill jag bara inte vara med på för att jag absolut inte gillar dom liksom.

Men tanken är bra att man ska sysselsätta gästerna.
    Det viktigaste är dock att dom har möjlighet att få sätta sig om dom vill/ behöver. Att dom kan komma under tak om det är dåligt väder eller om det är kraftig sol. Och att dom har tillgång till både toalett och dryck. Kanske även något lätt att tugga på om det skulle dra ut på tiden (ett fruktfat kanske) 
  • Chicita
    Koyal skrev 2013-01-13 20:42:51 följande:
    Tänkte mest ha lekar som man att gissa svaret på olika frågor om brudparet och sen får man veta rätta svaret efter/under middagen, typ sådana lekar. Inte så att man ska springa runt och sånt.
    Sedan har vi en lokal där gästerna kan sitta antingen ute vid fint väder eller i en bekväm lounge, med snacks och dricka.
    Låter som en bra planGlad

Man ser så mycket här inne på BT så varje gång någon pratar om lekar för gästerna så drar jag öronen åt mig Flört
    Det har varit allt från klassiska midsommarlekar, till barnkalaslekar liksom.
    Och någon skulle ha mer "avancerade" saker som att slå i spik i en bräda (kanske inte jättekul med finkläder och fixade naglar Flört ) Tja du förstår kanske varför jag sträckte upp ett varningens finger Tungan ute
  • Chicita

Det är bra att du tänker på det, alla tänker inte riktigt så (eller lämnar planeringen av lekarna till någon som inte känner gästerna).
    Jag som ju själv inte kan (rent fysiskt) vara med på alla lekar. Kan ibland känna att jag är en riktig partypooper som inte "ställer upp" och leker. När det förväntas att man ska göra sånt...
    Det blir liksom att man sitter där med dåligt samvete i ett hörn och tycker att det känns som att folk tittar snett på en för att man inte deltar.

Så bra att ni tänker på sånt. Det är ju meningen att det ska vara trevligt för alla Glad
    Och jag kände själv att ju mer vi tänkte på våra gäster - destå roligare hade vi själva också Solig 

Alltså vi hade också lekar på festen, eller tja mellan brudskål och middagen rättare sagt.
    En medeltida femkamp där 10 deltagare (killar) fick tävla om att vara vår hedersvakt under kvällen genom att klyva potatisar som satt fästa i en kedja och rörde sig, med svärd. Dom fick skjuta pil och båge, kasta spjut mm mm.
    Men det skulle vara frivilligt deltagande och vår toastmaster hade gått runt och pratat med killarna och värvat 10 frivilliga i förväg. Vi andra stod och hejjade vid sidan av och det blev en jättebra isbrytare...

Men just det där med friviligt var väldigt viktigt för oss Solig 

• Chicita

Det kommer bli helt toppen.
    Tummen upp för det. Omtänksamhet om gästerna är det absolut bästa konceptet för en lyckad kväll.
     Solig

Svar på tråden Hjälp med vigseltid