Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Once upon a time there.... (What?)

Det finns en hel del lektrådar nu som väl är utlagda för att hålla igång forumet.
    Jag tycker ärligt talat att dom är riktigt trista. Ok nu när dom inte är låsta högst upp på förstasidan längre. För det tog upp så mycket plats när antalet trådar växte.

Men nu till saken då...

Låt oss skriva en historia/ berättelse/ novell tillsammans.
    Bidra med ett ord, en mening eller ett längre stycke. Vi fyller på där föregående skribent slutar helt enkelt.

Om berättelsen går i stå, och ingen har skrivit på några dagar så är det fritt fram för vem som helst att påbörja en ny berättelse.

Få se vart vi hamnar Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-13 21:21
    Jag ska tillägga (vilket blev uppenbart för mig precis nyss ;) ) att det säkert kommer att bli så att någon hunnit svara medan man skriver själv ibland.

Men det är ok, den som fortsätter på historien får ju välja vilken väg man slår in på så att säga. Så det blir lite som en "flervals-bok"
    :)

• Svar på tråden Once upon a time there.... (What?)
  • Chicita

Jag börjar väl då...

En dag i Januari vaknade jag av att någon ropade utanför fönstret. Men jag kunde inte se vem det var.
    Jag skakade av mig tanken på vem, och började med morgontoaletten.
    När jag var nyduschad och klar så ringer det på dörren och jag springer dit och öppnar.
    Där står... 

• Chicita

Jag förklarade att det var den 13:e Januari och frågade om hon ville komma in på en kopp kaffe...

• Chicita

nu börjar hon inse att hon nog hade sovit mer än hon tänkt...

Jag vet att det är den 18:e Januari, sa hon... Men så här såg det inte ut hemma hos mig när jag somnade.
    Vilket år är det?  

• Chicita

Aaaaah... !!!!
    Lucia gallskrek. Hon visste inte om det var en människa eller ett djur eller vad det var.
    Hon hade aldrig sett någon med järnpinnar i ansiktet och regnbågsfärgat hår som stod upp som taggarna på en igelkott.

Vem, vad... ÄR du???
    Och det kan inte vara 2013, så länge kan jag väl ändå inte ha sovit?  

• Chicita

Det här är inte sant tänker Lucia...

Punkaren lägger armen om henne och säger "lugn i stormen. Har'u fått en knäpp eller"?

Jag börjar nu inse att det är dags att bryta in. Så jag ber både Lucia och punkaren att sätta sig ner och kokar en kanna kamomillte. Jag dukar fram te och kakor och säger:
    -Berätta nu vad som hänt Lucia... 

• Chicita

Genom att hälla i henne den ena koppen kamomillte efter den andra...

Funkar det för farmor så måste det ju funka för mig liksom... 

• Chicita

Satte ner den i famnen på gumman...
    - Vilket snus? Säger gumman.
      Vem är du och varför ger du mig en grävling? Snus får du väl skaffa själv, ser jag ut som din mamma eller? 

Svar på tråden Once upon a time there.... (What?)