Inlägg från: söt nöt |Visa alla inlägg
  • söt nöt

Once upon a time there.... (What?)

...en granne från längre ner på gatan. Det faller ett snöblandat regn så...

• söt nöt

försvann i mörkret med ett flin. Han hade kommit på en lösning på Lucias önskan. Jag försökte lugna Lucia....

• söt nöt

..mata den med tio st maskar samtidigt som du sjunger en vaggvisa. Punkaren kliade sig i huvudet och funderade på om veterinren talade sanning. Han kom fram till att det ändå var bäst att försöka. 
    Men det fanns ett problem. Vart hittar man maskar mitt i vintern?
    Punkaren såg sig om och fick syn på en ...... 

• söt nöt

Knackade det på dörren. Det var...

• söt nöt

Stjärngossen tittade bort från spegeln. Han vågade inte titta mer. Rädd för att han skulle se i spegeln att hon valde grävlingsmannen. Ändå kunde han inte sluta att tänka på det. 
    han måste hitta Lucia och förklara för henne vad hon betyder för honom. Men hur hittar man henne i en främmande stad full med människor. hon kan vara var som helst.
    Stjärngossen kliade sig i huvudet och funderade... 

• söt nöt

"jag kan hjälpa dig att se ut som en riktig man" Följ med mig här så ska vi se vad vi kan göra. 
    Stjärngossen tittade på expediten och  tänkte att det kunde ju inte skada att se lite stilig ut när han skulle träffa Lucia igen. Så han följde med expediten till provhytten.
    När han tog på sig dom första kläderna som expediten gav till honom sa han "ursäkta mig herrn, men vad betyder köpa? och betala, vad är det?"
    Expediten tittade på honom med forskande blick och sa... 

• söt nöt

Punkaren sett Lucia bakåt och skrek "vad fan gör du? Ska du ha död på dig själv va?" Lucia såg chockat på punkaren och grävlingsmannen. På andra sidan gatan hade stjärngossen sett vad som hänt. Han såg hur den ena av Männen slet i Lucia och skrek åt henne. Han måste rädda sin älskade Lucia tänkte han och tog mod till sig. Än en gång ropade han hennes namn "LUCIAAA!"

• söt nöt

En kall februari dag satt Snövit hemma vid sitt köksbordet och tänkte på att alla snöflingor nog var släkt med henne. Varför skulle dom annars nästan heta samma. Fast egentligen var det inte därför hon tänkte på snön. Det var för att hålla tankarna på annat än...

Svar på tråden Once upon a time there.... (What?)