Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Once upon a time there.... (What?)

- Men vad trevligt att råka på er såhär på söndagspromenaden. Jag hade ingen aning om att du bodde här Lucia.
    Inom sig tänkte han att det här ju var perfekt, dom skulle aldrig komma på att han hade skuggat punkaren från affären... 

• Chicita

Det var ju Lucia jag skulla bjuda!...
    Sen kom han på sig själv och la snabbt till, för jag var så säker på att du ville hänga med ändå.

Coolt sa punkaren. Jag vet ett bra ställe.
    Grävlingsmannen tittade fundersamt på honom och tänkte sen att det kanske var en bra idé att låta honom välja. Om inte kvällen blev bra så kunde han ju alltid skylla på punkaren. Och i så fall kanske han kunde få en andra chans med Lucia.

Under tiden hade stjärngossen sorterat klart på lagret och gick nu ut i butiken och berättade för expediten att han var klar.
    Vad bra sa expediten, nu kan du byta om till dom här kläderna jag tog fram. Det är din lön.
    Kom nu så går vi ut och äter... 

• Chicita

Men så här kan jag väl inte se ut heller???

Expediten skyndade dit och höll på att falla omkull av skratt. Det var rätt tydligt att stjärngossen inte visste hur kläderna skulle användas.
    Dom var både bak-och-fram, in-och-ut och några på helt fel ställe.
    Bland annat hade han... 

• Chicita

över öronen...
    Han hade försökt trä på sig byxorna ungefär som en boléro och stod nu med ärmar som släpade i golvet och han påminde mest om en slokande bläckfisk med alla tentakler som stack ut här och där.

Men snälla vän sa expediten när han hade samlat sig.
    Vet du inte hur man klär sig?
    Jag ska hjälpa dig...
    Expediten tänkte nöjd att... 

• Chicita

- Där är hon ju... Luciiiiiaaaaa!!!!!
    Han hoppade upp och rusade iväg från expediten.

Lucia hörde någon ropa hennes namn där hon gick mellan grävlingsmannen och punkaren. Men hon kunde inte känna igen någon av alla runtomkring.

Plötsligt hördes ett högt TUUUT från en av dom konstiga hästlösa vagnarna och Lucia hoppade högt, varför lät den så konstigt? 

• Chicita

Expediten hade rusat efter stjärngossen och i sista minuten fick han tag i skjortkragen och stoppade honom från att rusa rakt ut i gatan.
    -Vad tänker du med? Du hade kunnat bli dödad. Du måste vänta på grön gubbe innan du går över fattaru väl? Och för den delen skulle vi ju käka lunch, varför sprang du iväg? 

• Chicita

Om man ändå var hemma igen där allt är som det brukar. 
    Hon lyfte blicken och tittade över på andra sidan gatan och ser stjärngossen blekna bort och försvinna.
    Nu insåg hon plötsligt att det kanske var möjligt, men hur? 

• Chicita

Vart har jag hamnat egentligen? 
    Alla har så konstiga kläder här. Ni har inga hästar framför era vagnar och ingen har strut.
    Och det här ni äter, vad är exempelvis det där ni sa till mannen i vita skjortan? Biff?? Vart växer sånt? Jag har inte sett någonstans där ni odlar er mat. 

• Chicita

Ingen aktivitet på en vecka. Härmed förklarar jag den gamla historien död och begraven Tungan ute
    Förhoppningsvis hittar Lucia hem till sin Stjärngosse och lever lycklig i resten av sina dagar...

Nudå, ny historia.
    Få se om någon annan vågar sig på en start. Annars drar jag igång ett nytt ämne i kväll.
    Kör igång, vad ska vi skriva för historia nu och vart tar den vägen någonstans? Glad 

• Chicita

Jag gör lite annorlunda denna gång då.
    Jag ger er några karaktärer och så får vi se hur ni lyckas skriva in dom i historien (lägger upp detta som tillägg i TS också så det är lätt att hitta)
    Karaktärerna får namn efter sagofigurer bara så ingen ska känna sig utpekad. Men dom behöver inte ha de karaktärer som sagofiguren har annars. Exempelvis så kan Robin Hood vara en skurk, eller Snövit är en elak styvmor. Eller vad ni nu vill...

Tjejer:
    Rapunzel
    Askungen
    Snövit
    Marion

Killar:
    Prinsen (Prins Charming)
    Robin Hood
    Broder Tuck

• Chicita

Nehepp, jag kan inte editera trådstarten... Ni får backa tillbaka till det här inlägget om ni behöver figurerna igen...

• Chicita

den där sjusovaren Askungen som hon delade lägenhet med. 
    Och inte nog med att Askungen låg och sov halva dagarna, nu hade hon släpat hem en kille också. Och Snövit var inte glad över detta.
    Det var inte meningen att hon skulle betala hälften av allt, medan Askungen kunde dela sina utgifter med.... 

Svar på tråden Once upon a time there.... (What?)