Inlägg från: Längtandsfull |Visa alla inlägg
  • Längtandsfull

Hur gör man med ringarna i kyrkan?

Vi kommer köpa ny ring till både mig och sambon. Men när det är dags att ta på ringen i kyrkan så ska ju båda hålla i ringen och sen tar mannen på ringen på tjejen. Men hur blir det när det är 2 ringar? Håller man i båda då? Och sen tar man på varandra ringarna??

• Svar på tråden Hur gör man med ringarna i kyrkan?
  • Längtandsfull

Ok. Det jag sett, läst och hört så håller brudparet i ringen med tumme och pekfinger.

• Längtandsfull

Ok. Tack för ditt svar.. Får kolla upp detta. För vanligtvis så har man ju bara 1.ring

• Längtandsfull

Tack för svaret... Man kan alltså ha 2 ringar då... Jobbigt blir det om jag bestämmer mig för att ha 2 ringar.. Då kanske jag får ta på den ena före eller efter vigseln.

• Längtandsfull

Men om jag ska ha 2 och sambon 1 hur blir det då?? Vi kan ju inte hålla i 3 ringar =)

• Längtandsfull

Men varken jag eller sambon ska ha kvar våra förlovningsringar.. Ddt blir alltså 3 helt nya. Men får väll ta på en av dpm endå..

• Längtandsfull

Jag vet egentligen inte. Det enda jag vet är att jag skall ha 2 ringar och sambon 1. Vi skall inte ha kvar våra förlovningsringar. Så min undran är om jag skall ta på en innan eller om alla ska på inne i kyrkan

Svar på tråden Hur gör man med ringarna i kyrkan?