Bröllopsresa?
Hur länge planerar ni på att vara borta? Skulle det då vara 2 business class biljetter eller bara för dig?
Hur länge planerar ni på att vara borta? Skulle det då vara 2 business class biljetter eller bara för dig?
Även vilken period på året?
B-class eller 1 class så går garanterat mer än halva eran budget till biljetter, kanske t om hela eller mer. Så i sådant fall får ni nästan räkna bort flyg direkt.
Tåg/båt/bil är allt inom europa, även om man så klart kan köra till asien så är det nog ingen höjdare att sitta i bil i flera dagar :)
Så då återstår ju, vill ni ha mys och romantik så går det alltid att göra en skidresa kombinerat med ett hotell som har en bra spa-avdelning t ex.
Annars är en rundresa med bil i italien på sommaren väldigt vackert och då kan ni stanna till på små B&Bs vid vingårdar osv.
Finns många vackra städer i Spanien, likaså småbyar i Frankrike eller ner till Montecarlo och Nice om ni vill ha lite mer flådigt.
Romantiska miljöer går att hitta nästan var som helst.. Har lite svårt att hjälpa dig då jag inte heller vet vad romantik är för dig, men kan alltid försöka tipsa lite mer om jag får mer information :)
Du har inte funderat på att pröva t ex KBT eller något liknande för att behandla din flygrädsla?
Så fort det öppnar upp sig med flyg som alternativ så kan ni ju ta er så mycket längre, och för att kunna bo på hyffsade hotell (vet inte vad ni har för krav på standard) så brukar ju dom äta upp en del pengar också, iaf i europa.
Kommer man till asien är det enklare att hitta rikigt bra boenden för mindre pengar
Tror tyvärr inte Orientexpressen finns kvar, har för mig att det lades ner när de nya EuroNight-tågen kom