Inlägg från: daniiel |Visa alla inlägg
  • daniiel

Vill rymma ibland.

Som det påpekas så många gånger här, så är egentligen allt du behöver detta:
    - Någon att gifta dig med
    - Godkänd hindersprövning
    - Vigselförrättare

Allt utöver det är "lullull" som man definitivt kan skippa. Om det känns jobbigt, så kanske ni inte är inne på rätt spår? Ni kanske kan tänka om och göra saker och ting lite annorlunda?

Jag vet inte hur länge ni har kvar till bröllopet, hur mkt ni har hunnit göra klart och hur mkt som är kvar. Ni kanske kan avboka och börja om? Göra det ännu lite enklare?

Eller så kanske ni kan få hjälp av familj och vänner? Jag vet ju inte hur mkt hjälp ni får just nu eller hur villiga dom är, men det kan ju vara ett bra sätt för att få lite avlastning.

Försök också att inte förstora upp planeringen eller själva bröllopet. Allt behöver inte bli perfekt och det gör inget! Ni kanske skulle kunna ta en planeringsdag per vecka bara? Och försöka att inte tänka på bröllopet övriga dagar?

Priotitera, vad är det viktigaste för er med er bröllopsdag? Fokusera på det!, och strunta i allt annat.

Det är väldigt tråkigt att det ska kännas jobbigt, för bröllop ska ju vara något roligt :) Jag hoppas att det ska kännas bättre snart och att ni ska hitta någon lösning. Tyvärr känns det som att förväntningar på bröllop, både från brudpar och gäster, ibland kan bli så stora att man stressar upp sig alldeles för mkt. Så ska det ju inte behöva vara.

Svar på tråden Vill rymma ibland.