Ej traditionellt honnörsbord, synpunkter önskas
Tar tacksamt emot synpunkter på hur vi har tänkt angående bordsplaceringen. Det blir antagligen att vi har borden i ett E, eventuellt runda bord om vi inte blir för många för det.
Vi bor inte i Sverige men ska gifta oss där i år. Jag kommer att åka hem ca två veckor innan bröllopet och bor då hos mina föräldrar, min pojkvän kommer några dagar innan bröllopet. Eftersom vi bor på andra sidan Atlanten träffar vi inte våra kompisar så ofta, men mina föräldrar träffar umgås jag ju med en hel del innan bröllopet.
Många av de som kommer till vårt bröllop kommer vi inte att träffa mer än just den dagen. T ex bestman bor inte heller i Sverige och han och min pojkvän har inte träffats på 2 år när det är dags.
Jag vill därför frångå traditionellt honnörsbord och sätta våra närmsta vänner vid det (brudtärna och bestman med respektive osv) Min mamma och pojkvän kan inte knappt prata på grund av språket så att sätta dem bredvid varandra, känns också lite märkligt, jag kommer att få sitta och tolka.
Vi har totalt sex föräldar och vi kommer givetvis se till att de får bra platser och förklara för dem innan varför vi har valt att inte ha traditionellt honnörsbord. Jag tror och hoppas att alla förstår, kanske min far kommer att tycka det är en aningens tråkigt eftersom han ska "gifta bort" sin enda dotter.
Egentligen vill jag ha den gamla traditionen med att gå in själv till vigseln, men tänkte "kompensera" honom med att han går in med mig, om han vill.
Det blir ju, förhoppningsvis, den största och bästa festen i vårt liv och jag vill att alla ska trivas och ha roligt. De som inte är bekväma med att prata engelska, får sitta med svensktalande, de som vi vet inte träffas så ofta men så är nära vänner ska få sitta bredvid varandra.
Hans föräldrar träffar vi varje månad och jag har ingen lust att åka till Sverige och sitta på en lång middag bredvid dem. Även om jag tycker om dem hur mycket som helst!
Vad tycker ni?