7juni 2014
Hej tjejer. Nu har vi typ också bestämt oss för att gifta oss den 7/6 2014. Vi "bestämde" att vi skulle gifta oss i början av december, och jag vill gärna gifta mig i maj/juni. Tycker ni att det är alldeles för kort tid kvar för att planera och genomföra?
Vi har kollat med lokalen och när vi var där på juldagen var den ledig, vi ska ringa nu i veckan och boka. Det är en bygdegård i en liten by i Småland. (Vi bor i Sthlm men min sambo är från Småland.) Cateringfirma ska jag kolla i veckan, och vigselförrättare, vi ska gifta oss borgerligt. Eventuellt utomhus, vi har inte bestämt vigselplats än, men nånstans utomhus eller i min sambos släkts "lokaler". (Det är en gammal såg/gård så det finns några alternativ inomhus som vi ska fundera lite på.)
Jag var i två butiker och tittade på klänning idag, den ena sa att det är typ för sent för att hinna till juni, den andra sa de ungefär tre månader för leverans så om jag bestämmer mig snart så är det inga problem.
Vi kommer nog vilja bjuda runt 100 personer när jag gjort preliminär gästlista (det får plats drygt hundra i lokalen). Den stora bröllopsvågen i vår kompiskrets har varit, så förhoppningsvis är inte så många uppbokade på andra bröllop redan, men det finns kanske några som faller bort för att vi inte bokat in dem i tid. Vi tänkte skicka ut "save the date"-mail/sms typ nästa vecka om lokalen och vigselförrätaren funkar den 7/6.
Jag har aldrig haft så stora drömmar om "mitt bröllop", och inte min sambo heller, vi vill båda att det ska bli en glad och rolig middag och fest med så många vänner och nära släktingar som möjligt.
Är det dumt att börja planera bröllopet "bara" sex månader innan?