• SandraElisabet

En eller två ringar för bruden....?

Hejsan alla glada!

Jag överväger att bara ha en ring. Antingen enbart en förlovningsring, som även blir en vigselring under vigseln eller enbart en vigselring....

Det är baserat på att jag inte vet om jag är förtjust i tanken på att ha 2; det blir lite mycket på mina ganska små händer med 2 ringar och jag kan inte bestämma mig för en kombination med 2, fastnar bara för ensamma ringar... Hmmmm Hjälp!?

Vad tycker och tänker ni om en ensam ring för bruden??

Fundersam...
  • Svar på tråden En eller två ringar för bruden....?
  • PMB

Jag funderar också på om jag bara ska ha en ring för att det såg så mycket ut på mitt finger. Nu tänkte vi på storleken när vi införskaffade förlovningsringar och köpte en 3 mm ring till mig för att kunna eventuellt ha en ring till när vi gifter oss. Men just nu vet jag inte vad jag vill. Tänkte dock gå till guldsmeden och testa hur det ser ut och känns och bestämma mig efter det. Kanske kan det vara ett alternativ att gå och testa hos en guldsmed?

• Mmmaria

Hur ser ringen ut som du fastnat för? Är den någolunda slät så kanske du kan ha två nästan likadana.

Man gör som man vill, men själv gillar jag att ha två ringar för det visar tydligt att jag inte "bara" är förlovad utan även gift. Min man har däremot bara en ring (haha), så man måste ju göra som man vill och känner sig bekväm med.

• Juni 2012

Jag har också rätt små händer och valde därför att ha skapligt smala och nätta ringar.

• Alyllyra

Jag vet precis hur du känner!

Jag har också små fingrar, och två ringar blir alldeles för mycket. Vi tänkte från början när vi förlovade oss att vi båda skulle byta ringar när vi gifter oss, så planen är att fortfarande ha en ring, men att byta ut förlovningsringen mot en ny ring.

Så jag är helt för att bara ha en ring :) Sen om det blir förlovningsringen eller en ny ring får du nog känna efter själv... 

• Jessica B

Jag kommer bara ha en ring, men vi har inte förlovat oss, utan kör direkt på bröllop. Då har jag valt en lite bredare ring. Tycker absolut att du bara kan ha en ring. gravera in både förlovings- och bröllpsdatumet i din ring så har du en kombinerad ring. 

• SandraElisabet

Tack så mycket för era svar! Det hjälper i bröllopsdjungeln när man kan få läsa om andra som tänker lite likadant. :)

Jag har nog fastnat för en ring med en ganska stor sten.... Och det kan se lustigt ut med 2 ringar då eftersom att det automatiskt blir ett glapp mellan de båda ringarna.

Men jag har tänkt att min sambo och jag ska kika på det tillsammans och se vad vi våda är bekväma med.

Ett alternativ är att ha en slät enkelt solitärring med större sten och sedan en vigselring som är tunn med små stenar på, som en "halv" evighetsring. Då tror jag att det kan se ok ut...

Jag känner också lite som Mmmaria; vill nog visa att jag är gift efter bröllopet och inte "bara" förlovad... Men det blir till att prova lite.

Tack så mycket! Ska klura på detta.

• PMB

Min kompis skaffade sig en ring med en stor sten som var konstruerad så att stenen gick utanpå förlovningsringen också. Vet inte riktigt hur jag ska förklara det bättre men det blev riktigt snyggt. Tror de hade designat den själv men har för mig att jag sett liknande på bilder.

• filibustern
    Mmmaria skrev 2013-01-21 09:24:16 följande:

Man gör som man vill, men själv gillar jag att ha två ringar för det visar tydligt att jag inte "bara" är förlovad utan även gift. Min man har däremot bara en ring (haha), så man måste ju göra som man vill och känner sig bekväm med.

håller med. blir förvånad varje gång jag ser en kompis/bekant med bara en ring och så säger hon att hon är gift. :P MEN, jag tycker att man får göra som man vill. kan vara lika snyggt med en som med två. och är du mer för bara en så kör på! :D
  • MiaMiniMe

Jag har en förlovningsring nu och har köpt en ring som jag ska ha den dagen vi gifter oss. Tänker bara bära en ring då jag tycker det blir för mycket med två. De blir liksom för tjockt och fingret ser nästan uppstoppat ut. Redan innan vi förlovade oss hade jag svårt för ringar så två på samma finger går jag inte med på. Kan säga att folk har väldigt mycke invändningar på detta. Min mamma bland annat sa att de ska man ju ha. Men vem har sagt att man måste det? Jag tänker göra det som är bäst för mig. En ring är lika bra som två :)

• Principisessan

Jag ska ha två ringar som synes på min pres.bild. Inte för att jag tycker att man måste på något sätt, alla får ju göra som de känner för. Men själv vill jag ha det klassiska, och så ser man så gift ut :) jag gillart :)

• tovemaja

varför måste man "visa upp" att man är gift..? lite allergisk mot det överhuvudtaget. Blir en ring för mig som jag vill ha för minnets skull. Jättefin men kommer knappast bäras varje dag. Jag tycker inte man måste visa världen att man tillhör någon, det känns lite ägande för mig. Fint kan det vara med både en och 2 ringar. Men tycker du själv att det är snyggast med en så kör på det.

• SandraElisabet

Vad glad jag blir över andras engagemang! Det värmer. Solig

Har nu kommit på en lite annorlunda lösning som jag funderar på...

Jag är inte så mycket för släta ringar över huvud taget, det är helt enkelt inte min stil, så jag har funderat på att ha en förlovningsring med sten och en helt annan vigselring med sten som jag inte kommer bära ihop utan separat beroende på vad jag känner för just den dagen... Vad tycker ni om det? Jag har nämligen grymt svårt att bestämma mig för vitt eller gult guld, så jag funderar på att ta en av varje!
    Knäppt??

• Längtandsfull
    SandraElisabet skrev 2013-01-21 20:13:32 följande:
    Vad glad jag blir över andras engagemang! Det värmer. Solig

Har nu kommit på en lite annorlunda lösning som jag funderar på...

Jag är inte så mycket för släta ringar över huvud taget, det är helt enkelt inte min stil, så jag har funderat på att ha en förlovningsring med sten och en helt annan vigselring med sten som jag inte kommer bära ihop utan separat beroende på vad jag känner för just den dagen... Vad tycker ni om det? Jag har nämligen grymt svårt att bestämma mig för vitt eller gult guld, så jag funderar på att ta en av varje!
    Knäppt??
    Ta en ring som det är både vitt och gult guld i .. det skall vi ha =)
  • Mmmaria

Jag ser mig såklart inte som ägd av min man eller tvärtom, men vi visar tillhörighet med våra ringar och de påminner oss om vårt äktenskap och vårt härliga bröllop.

Till SandraElisabet: Man gör det som känns bäst. Två ringar att alternera mellan är en bra idé. Annars kanske du kan ha en på varje ringfinger?

• tovemaja

låter som en strålande lösning! och mer variation.. kör! mmmaria, var inte riktat till dig, förra inlägget. såg nu att det verkade så. det är många kommentarer jag fått kring detta med en ring. då ser man ju inte att ni hör ihop. typ :)

• SandraElisabet

Tack igen till alla som engagerat sig.

Jag kommer förmodligen köra på 2 ringar, men båda ska ha sten och vara ganska olika så de ska inte bäras tillsammans. Har hittat 2 underbara ringar!

Den översta är i roséguld och en stor morganite.

Den andra är en konstgjord (i laboratorium) diamantring med vitguld. :) THIS IS SOOOO MEEEE! Skrattande

Double Prong Cushion Morganite Ring Vintage Leaf Solitaire Morganite Engagement Ring 14K White Yellow Rose Gold Bridal Jewelry

Svar på tråden En eller två ringar för bruden....?