Inlägg från: SandraElisabet |Visa alla inlägg
  • SandraElisabet

En eller två ringar för bruden....?

Hejsan alla glada!

Jag överväger att bara ha en ring. Antingen enbart en förlovningsring, som även blir en vigselring under vigseln eller enbart en vigselring....

Det är baserat på att jag inte vet om jag är förtjust i tanken på att ha 2; det blir lite mycket på mina ganska små händer med 2 ringar och jag kan inte bestämma mig för en kombination med 2, fastnar bara för ensamma ringar... Hmmmm Hjälp!?

Vad tycker och tänker ni om en ensam ring för bruden??

Fundersam...
  • Svar på tråden En eller två ringar för bruden....?
  • SandraElisabet

Tack så mycket för era svar! Det hjälper i bröllopsdjungeln när man kan få läsa om andra som tänker lite likadant. :)

Jag har nog fastnat för en ring med en ganska stor sten.... Och det kan se lustigt ut med 2 ringar då eftersom att det automatiskt blir ett glapp mellan de båda ringarna.

Men jag har tänkt att min sambo och jag ska kika på det tillsammans och se vad vi våda är bekväma med.

Ett alternativ är att ha en slät enkelt solitärring med större sten och sedan en vigselring som är tunn med små stenar på, som en "halv" evighetsring. Då tror jag att det kan se ok ut...

Jag känner också lite som Mmmaria; vill nog visa att jag är gift efter bröllopet och inte "bara" förlovad... Men det blir till att prova lite.

Tack så mycket! Ska klura på detta.

• SandraElisabet

Vad glad jag blir över andras engagemang! Det värmer. Solig

Har nu kommit på en lite annorlunda lösning som jag funderar på...

Jag är inte så mycket för släta ringar över huvud taget, det är helt enkelt inte min stil, så jag har funderat på att ha en förlovningsring med sten och en helt annan vigselring med sten som jag inte kommer bära ihop utan separat beroende på vad jag känner för just den dagen... Vad tycker ni om det? Jag har nämligen grymt svårt att bestämma mig för vitt eller gult guld, så jag funderar på att ta en av varje!
    Knäppt??

• SandraElisabet

Tack igen till alla som engagerat sig.

Jag kommer förmodligen köra på 2 ringar, men båda ska ha sten och vara ganska olika så de ska inte bäras tillsammans. Har hittat 2 underbara ringar!

Den översta är i roséguld och en stor morganite.

Den andra är en konstgjord (i laboratorium) diamantring med vitguld. :) THIS IS SOOOO MEEEE! Skrattande

Double Prong Cushion Morganite Ring Vintage Leaf Solitaire Morganite Engagement Ring 14K White Yellow Rose Gold Bridal Jewelry

Svar på tråden En eller två ringar för bruden....?