Inlägg från: Emmalinnea |Visa alla inlägg
  • Emmalinnea

Egentillverkade ringar?

Jag har lämnat mina till smeden nu men jag ska inte smälta ner mina ringar jag ska ändra på dem lite.

*Min förlovningsring är en slät guldring den ska vi sätta fast en sten på med 8 klosinfattning.
    *Min vigselring är en halv allians medhälften diamanteroch hälften rubiner, rubinerna ska bytas ut mot diamanter och ringen ska förminskas och graveras.

Vi har med eget guld till infattningen, stenen till förlovningsringen har vi också med oss själva. 

Detta kommer kosta 5000kr

Att smälta ner och göra en ny ring gjorde min svärmor och då kostade bara arbetet 10.000 när hon gjorde en solitärring. sen kostade stenen hon satte in också men den gick på 25.000.
    Och då fick hon ändå rabatt på arbetet eftersom hon känner smeden. 

• Emmalinnea
    Ring på fingret skrev 2013-01-21 13:11:48 följande:

Oj det lät dyrt!
    Tror du att det är generellt så dyrt eller beror det på var man går nånstans?
    Man tycker ju att har man bara materialet själv så borde det ju inte vara så dyrt.

Men jag är ju ingen guldsmed så jag vet ju inte Oskyldig

Det berornogpå vart man är.min svärmorgjordesina i dalsland och jag i borås. 
  • Emmalinnea
    Emmalinnea skrev 2013-01-21 14:27:44 följande:
    Det berornogpå vart man är.min svärmorgjordesina i dalsland och jag i borås. 
    Man får göra dig säker  på att dom använder erat guld och inte sitt egna.

Det är inte billigt att smälta och göra nya ringar tyvärr men det är inte billigt att köpa nya heller.
Svar på tråden Egentillverkade ringar?