Bröllopstårta!? Hur gör ni?
Bra tips det där. Hade ingen aning om att man kunde hyra tårtställningar så pass billigt och vart man gjorde det.
Så det var ju bra att man fick reda på det.
Bra tips det där. Hade ingen aning om att man kunde hyra tårtställningar så pass billigt och vart man gjorde det.
Så det var ju bra att man fick reda på det.
Jag har en fråga som jag hoppas att någon kan svara på.
Om man köper en moussetårta klarar den då av att hålla uppe en cake topper som väger ca 0,3 kg, eller sjunker den ner i moussen? Min m2b påstår att den kommer att göra det. Tycker att det låter helt snurrigt.
Men är det någon som har koll?
Vad smart!
Tack för tippset!
Jag ska pressentera det för min blivande i kväll när han kommer hem.
Vi har hittat den tårtan som vi kommer vilja ha på vårt bröllop!
Det kommer att bli en choklad och hallonmouse tårta från chokladfabriken. Min m2b fyller år idag så då beställde vi en tårta därifrån och föll pladask för den.
Har blivit min nya favvotårta! =D
Dock så beställer vi ett X-antal vanliga 12 bitars tårtor (vi säger inget om att det är till ett bröllop), sedan ställer vi bara caketoppern på översta tårtan helt enkelt. =D Och så hyr vi en tårtställning så klart. =P
Ja, det är mörkchoklad. Det är det vi tycker bäst om i chokladväg.
Jag tror nog att kombinarionen hallon och vitchoklad funkar minst lika bra som mörk.
Ja, provsmaka är kanske bra att göra. Vi passade på att prova "vår" tårta då min m2b fyllde år, då fick ju våra gäster (bara våra föräldrar) hjälpa till och dömma om tårtan smakade bra. Då fick vi ju även andras om vad de tyckte.
Haha, blir alladeles sugen på tårta nu. =P Men nu blir det inget sådant framöver!
Tror du vi man kan säga att det är till bröllop iaf? Hehe, vi får verkligen hoppas att de inte tar mer betalt då. Det vore ju väldigt fräckt i sådant fall. Hmm. Jag skulle ju kunna gå dit själv och beställa, och vill de har mer betalt så skickar jag dit killen min. Haha. Hel´rre gud vad fjomig man är!
Vad gäller tårtställning så stog det tidigare i denna tråd att företag som hyr ut porslin, tält osv även hyr ut tårtställningar för en ganska så billig peng.
Som detta företag tex.
bords.com/eshop/Serveringsartiklar/Tartfat-och-Stallningar/Tartstallning-svangd.aspx
Födelsedagar är ett perfekt tillfälle att prova. ^^
Hoppas att "er" tårta kommer att smaka bra.