Inlägg från: jimmyojennifer |Visa alla inlägg
  • jimmyojennifer
    Akjson skrev 2013-01-28 13:37:12 följande:
    Kostar vanliga prinsess typ 40 kr biten oxå? Tycker det låter dyrt. Har för mej att en 8 bitars kostar typ 99 kr och 12 bitars typ 129 kr..men jag kan minnas fel. Ska kolla upp här hemma....

Nej, oh nej! vanlig tårta kostar mycket, mycket mindre! Det här svaret fick jag från killen på Ica maxi

"Bröllopstårta 199 - 240 kr för "vanliga" tårtor annars 40kr/bit
    Hyra av ställning 250kr + 500kr i deposition"
    Jag efterfrågade pris för tårta till 60 personer.
  • jimmyojennifer
    Sandrajavisst skrev 2013-01-28 15:41:40 följande:
    Men konditorit gör tar 40 kr biten så har svårt att tro att Ica maxi också tar det då låter det dyrt. Iof är det ju duktigt folk som pysslar med det där med men bara en reflektion:)
    Tn

Hej,

Det jag har sett är att konditorn tar mellan 55-95 (!) kronor biten beroende på vart man vänder sig. Jag fick priset 40/biten av en kille som heter Niklas och arbetar på Ica Maxi i solna =) så jag antar att han talar sanning hihih

• jimmyojennifer
    Linnlin skrev 2013-01-28 16:44:43 följande:
    Hej
    Ica Maxi är jätte bra.

Jag håller med dig. Vi har genom åren köpt tårtor av Ica maxi bagerierna till både student och födelsedagar. Jag tycker dom är grymma!

Student tårtorna jag och brorsan fick (detta är ju dock några år sen =P ) såg ut som studentmössar och innehöll chokladmousse. Superduper goda och snygga. Riktigt bra gjort.

Jag har starkt förtroende för Ica maxi och vet att jag inte kommer bli missnöjd med bröllopstårta därifrån.

• jimmyojennifer
    Sandrajavisst skrev 2013-01-28 17:27:14 följande:
    Jo ja tycker Ica. Maxi är bra. Men jag bor ca 1 timme från Stockholm och här tar de ca 40kr biten:) så för mig lät det dyrt. Jag misstror dig inte förlåt om du fick det intrycket:)
    Haha, nej då jag tolkade de inte som att du anklagade mig för att ljuga hihi =) Det är ju super bra om du har ett konditori som tar 40 kronor biten i närheten! =)
Svar på tråden Bröllopstårta!? Hur gör ni?