Inlägg från: mirreth |Visa alla inlägg
  • mirreth

Bröllopstårta!? Hur gör ni?

Jag har också kollat ICA Maxi, de har riktigt bra tårtor i Örebro iallafall, och billiga med. Funderar ev på tårta från ICA och så dekorerar jag själv, har bakat en del tårtor på beställning, dock inget superavancerat Annars finns det kanske någon duktig hobbybakare man kan anlita eller restaurangskolan för vuxna.

• mirreth

Vill man inte göra egen mousse tycker jag Femtorp har kanonsmaker på sina. Jag har använt dom en del när jag jobbar (är kock) och har aldrig hört någon som tycker de smakar "fel". Vet inte om man kan få tag i de som privatperson men du kanske känner någon som jobbar med restaurang eller fråga om någon kan köpa hem åt dej. http://www.femtorp.se/BizPart.aspx?tabId=1

• mirreth

Funderar på att göra egna tårtor iallafall.... Det är väl det där med tiden... Har ett halvår på mej att provbaka

• mirreth

Bakade en första prototyp på tårta igår (och några dagar innan, jo, det tar tid...). Jag gjorde egen SP som blev kanon bra! Egen chokladbotten, körsbärsmoussé och ett lager vit chokladmousé med rom i. Tårtan blev god och "vuxen i smaken". Ska baka en till på onsdag med jordgubbsmoussé och limemoussé. Det verkar som jag kommer baka tårtorna själv, är kock och kan vara på jobbet och mixtra. Ska nog beställa dekorationer från någon för det är jag kass på!

Svar på tråden Bröllopstårta!? Hur gör ni?