Groken: Tack så mycket :) Ja vi blev så positivt överraskade för det här ligger en liten bit utanför och kan inte störa någon
Äh storleken spelar ingen roll, jag har sett enkaratare solitärer som sett plastiga ut beroende på hur god slipningen varit, hur många fascetter mm! Det enda jag kan tipsa om det är (som er guldsmed redan säkerligen sagt) är att tänka på att rent silver är väldigt mjukt, och eftersom du skall ha ett tunnare band så att du tänker på saker som kan få den att "missformas" ex tunga lyft mm. Finns alltid för och nackdelar med allt. Men jag håller med dig om att solitärer är så himla fina, dock så passade inte till mina korta (och inte så smala fingrar) Haha
Här kommer vår budget med ca kostnader (hittar vi billigare tar vi givetvis det)
Lokal att hyra, ingår städning,diskning och all inredningsmaterial exklusive bordsdukar samt stolsöverdrag. : 25 000
Mat tre rätters från resturang: 22 750 (65 gäster)
Stolsöverdrag: 1625
Hyra av dukar: ca 500
Brudklänning, inklusive slöja, brudbukett,skor,sminkning och hår: 19500
Kläder till brudgum: 3-5000kr
Transport: 2000
Dj till festen: 1000 (någon vi känner)
Dricka till öppen bar: 9000
Bröllopstårta: 4230
Bröllopssvit: 2500
Morgongåva: 2000kr
Gåva till brudtärnorna: 1500
Brudtärnor klädsel: 0 det får de står för själva :)
Inbjudningskort: 3000
Fotograf: 6000kr
Vigselringsar: 1000kr
Blommor kyrka: ?
Vigsel: 0
Godisbord: 700kr
Nattamat: 1000
= 107 305
Nu kom jag ner väsentligt i budget då jag skar ner på en massa utgifter som vi räknat för högt så som sprt,dj mm!
Men Ja ungefär såhär set det ut för oss, vi har ju väldigt generös budget på mig klänning vilket ligger på 15 000 (för en mori lee klänning) givetvis kommer jag ta något annat om jag faller för något billigare. Sedan våra vigselringar, vi ska helt enkelt inte ha några. Vi skall skicka min ring på omrhodinering samt hans på slipning och glänsning för ca en tusenlapp!
Kostnaderna kan komma att sjunka väsentligt då mina föräldrar har varit inne på att gå in och täcka lokalkostnaderna, min bror tar något och hans föräldrar något! Men ingenting vi tar fö givet nu då det är så lång tid kvar :)