KoA2016 skrev 2014-10-01 14:51:27 följande:
My.p och Marleo:
Här är en till som är i samma situation. Vi har pratat lite löst kring antal gäster, vilken typ av bröllop vi är intresserade av och så. Vi är helt överens om lokal och har till och med ett datum, under sensommaren 2016. Men som sagt, jag håller med om att det är lite tråkigt att inte kunna prata öppet om planerna, då det inte är "officiellt" än... Vi har då och då tagit upp frågan om att byta ringar och har funderat på att förlova oss på vår årsdag som är i början av nästa år. Jag har svårt att tänka mig att det blir ett "klassiskt" mannen friar till kvinnan-frieri, då vi båda "vet vad vi vill", så att säga. I vårt fall blir förlovningen, förutom en kärlekshandling också en liten antydan till våra nära och kära att vi har planer att gifta oss. Hoppas ni förstår ungefär hur jag menar.
Hur går era tankar kring frieri? Vad har ni för "viktigaste punkter" för dagen - saker/ personer/ aktiviteter som ni absolut vill ha med under dagen? (förutom det uppenbara: er blivande man)
Men va roligt att vi är så många i samma båt! Om jag kan skriva så. *s*
Jag tänker på det ofta och vi pratar otroligt ofta om det men ändå är vi inte officiella. Stundvis kan jag känna mig frustrerad för att i nästa stund ändå fnissa upprymt. Skizo!
Jag tycker personligen att vi är förbi frieri delen men när jag tagit upp det med min blivande så vägrar han lyssna. Han vill ge/ha det där frieriet så jag har gett med mig kan man säga, fast under protester.
Men det är viktigt för honom att få ställa frågan och göra det med ringen så jag får se på det som en romantisk och gullig gest från hans sida.
Jag skulle vilja att det hände när vi åt en god romantisk middag tillsammans, bara han och jag. Där han öppnar sitt hjärta och sen avslutar med frågan.
Jag har inte större önskningar än så, haha. Men det kanske är för att jag får så mycket överraskningsromantik av honom ändå. Som när hans kickade blombud till mitt jobb utan anledning.
Vad har du själv för drömmar om dagen då frieriet dyker upp?