Inlägg från: hoppitossa |Visa alla inlägg
  • hoppitossa

Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

Jag har skummat igenom större delen av tråden, roligt att läsa om tankar och idéer särskilt då jag inte är officiellt förlovad än (ringen är inte klar, 2 låååång veckor kvar) och vi bestämt att vänta med att berätta tills den är klar.

Däremot har vi också bestämt oss för bröllop sommaren 2016 ohelig i juli, ska bli så roligt!

• hoppitossa
    KoA2016 skrev 2015-01-18 16:24:03 följande:

Välkommen in i gänget! Kul att vi blir flera här! Du och jag är nog lite i samma sits, min blivande man och jag är heller inte förlovade än, men snart så!

Hur har du/ ni tänkt kring vigsel? I kyrka? Borgerlig vigsel? Plats? Antal gäster... etc.

Vi ska gifta oss borgerligt i en fin lokal i kommunen. Han har en stor släkt med många syskon och deras familjer och ett gäng kusiner, så det blir till att fundera kring inbjudningslistan, om vi kan skära ner den något. Vi blir så många annars och vi hoppas nog snarare på att försöka få dagen något intimare med lite färre gäster, men vi får se hur vi gör.

Tack. :) Vi har bestämt oss för Stora Tuna kyrka som vi båda har koppling till sedan tidigare. Än så länge är det mest jag som tänker och planerar kring bröllopet. Gästlistan är inte klar men blir nog inte mer än 55 personer, vi har tänkt juli med grillbuffé och fest efter.

Däremot har jag börjat lite olika bordsdekorationer mm, gillar att pyssla. Vi ska på bröllopsmässa i början av februari, ska bli så roligt!

Det är ju så mycket kring allt men det är svårt att ta faktiska beslut när det känns så långt bort ännu.

När har ni tänkt er och hur långt har planeringen kommit?
Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)