Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
Vad roligt att läsa om allas planeringar :)
Även jag ska gifta mig nästa sommar, den 30 juli närmare bestämt!
Längtar otroligt mycket! Vi var på ett bröllop i helgen och har tre till vi ska gå på innan det är dags för oss. Då kan man få lite tips inför sitt egna!
Än så länge har vi kommit på färgtema, det ska troligen gå i lila.
Vi har bestämt vart ceremonin och festen ska vara. Den ska vara i en herrgård som vi ska titta på idag. Det ska bli så spännande, varken jag eller min blivande har varit där så jag hoppas det är lika fint som på bilderna. Vi ska ha en borgerlig vigsel som min mamma ska hålla i, om hon känner att hon klarar det. Hon har ju nästan ett år på sig att öva :)
Vi har frågat tärnor och marskalk/bestman och dom sa ja :)
Har även börjat tittat på klänningar till tärnorna.
Vi har även bestämt vilka vi vill bjuda och det blev runt 55 personer. Vi har även "bestämt" bordsplaceringen, beräknat på att alla dom kommer, men det gör dom kanske inte.
Vi har bestämt vilken ring jag ska ha och vet på ett ungefär hur min klänning ska se ut. Min far bor utomlands så vi ska åka dit och köpa den. Men vi behöver titta ut några stycken innan vi åker dit så att dom hinner fixa klart den medans vi är där.
Nu när man skrev ner allt i text märkte jag att vi kommit ganska långt med planeringen. Det kändes inte som det innan! :)
Just det, har tittat lite på hur man ska göra med trycksaker som placeringskort, festprogram och inbjudningskort. Hur gör ni era? Beställer färdiga eller gör egna? Det verkar ju vara väldigt dyrt men jag är och andra sidan inte jätte duktig på att pyssla. Hmm, får se hur jag gör med det. Har ni några tips tar jag gärna emot det!
Kram till er!