Inlägg från: tonecaroline |Visa alla inlägg
  • tonecaroline

Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

Hej! Vill gärna också vara med i tråden, vi har nu efter två års förlovning och 8 år tillsammans bokat festlokal för bröllop nästa år 13 augusti. Det är en bygdegård som ligger nära en väldigt fin liten kyrka.
    När jag ringde kansliet för församlingen så kunde jag inte boka kyrka ännu, först sa prästen att det var semester tider han var hemma, sedan att folk bokar flera ställen och avbokar så de ville inte att man bokar för tidigt. Och sedan att jag kan boka ett halvår innan," - Så ring i september någon gång! "  Så då är frågan, hur länge vågar jag vänta? När ska jag ringa?  Den kyrkan är väldigt populär och jag tyckte jag fick dubbla budskap. Är det någon som har bokat kyrka alt. vigsellokal ännu?

• tonecaroline

Tack för svar @vigsel2016 Glad Har redan försökt att boka kyrkan men de ville vänta, tyvärr kunde de inte säga hur länge. Hade varit skönt med en tid så som du fick @Mylittleflower.  Men får försöka längre fram!
    Jag håller med om att det är spännande och att man vill börja planera lite varstans, min mamma ska också sy min bröllopsklänning. Men först måste det bestämmas vilken modell som passar mig bäst.

• tonecaroline

hmm.. försökte tagga folk, såg att någon annan lyckats med det i en annan tråd haha Jaja ni förstår nog ändå!

• tonecaroline

Åh vad svårt med tema, vi har inte diskuterat det ännu men har väldigt svårt att tro att vi kommer på något bra. Färger känns inte riktigt som vår grej, får försöka komma på något snart, för vill ju gärna ha inbjudningar osv. i samma tema!

En annan sak jag diskuterat med min blivande är vilken tid på dagen ska man ha vigsel? Min svärmor var helt säker på att kl 13.00 hade man vigsel, men då tänker jag att middagen kommer starta så tidigt som 16.00, orkar man verkligen hålla igång så länge inpå natten? Jag trodde vigsel var typ 15.00 tiden haha

• tonecaroline

Tack för svar Ankan! kanske tur att inte kyrkan kunde boka vigseln ännu, känns som att vi behöver prata lite mer om det kanske!

Förhoppningsvis skall en kille som min blivande känner fotografera på bröllopet, det är min sambos uppgift att ta reda på om han kan. Så jag får ha is i magen en stund till!

• tonecaroline

Jag var lite spontant och kolla klänningar för några veckor sedan, det var inte alls roligt. Mest för att jag har en bild av mig själv då jag gått ner i vikt (förhoppningsvis) inför nästa sommar. plus att är man kort som jag kändes alla klänningar i affären som värsta tälten.
    Tydligen kommer deras nya kollektioner i december så de tipsade mig om att kolla då igen. Egentligen så har jag typ redan bestämt mig, min mamma ska sy klänningen men hade vart bra att prova i butik vilken typ av klänning man passar i.
    Det här är inspirationen iaf!

• tonecaroline

Åh, väldigt fina och romantiska klänningar, var inne och tittade på hemsidan!
    Ja, man kan ju chansa, men kanske bäst att prova något liknande här i Sverige först Glad

• tonecaroline

Loveit,vi har också samma problem, så svårt tycker jag! Det känns för lite med bara en marskalk och en tärna, men väljer vi några fler så känns det som att vi väljer bort några andra.. tur att vi har ett tag att tänka på det!

• tonecaroline

Ja, gud va långt ni kommit. Själva har vi bokat

-Lokal

-MUA

Haha, det är ungefär det! Men ett år kvar ca så vi hinner nog ändå :) ska prova klänningar i december då de nya kollektionerna kommer ut!

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)